donderdag 25 juni 2015

Altijd plannen....

Er zijn nieuwe plannen op Somaby gebied!

Nu Fynn bijna met dekpensioen gaat was mijn wens voor een nieuwe dekkater groot. Er zijn weinig dekkaters in Nederland en bij sommige kom je ook nog al wat restricties tegen zoals bijv; katertjes die de fok niet in mogen. Daar hou ik niet van. Mijn idee is dat de bloedlijnen van de Somali`s en Abessijnen zoveel mogelijk vermengt moeten worden om het ras gezond te houden. Vandaar dat ik al een poosje aan Lex zijn hoofd zeurde om een kater verblijf....
Nestje van Tara en Kemen
Lang zag Lex dat niet zitten maar een tijdje terug hadden we het er nog eens serieus over, hebben we samen de voor- en nadelen afgewogen, we hebben de kattenkamer bekeken en geconcludeerd dat er ruimte is voor....2 katertjes!
Een absolute vereiste voor ons is, dat het katertje daar niet alleen zal wonen. Hij is toch afgescheiden van de poezen en moet wel een maatje hebben om zich mee te vermaken.
De kattenkamer wordt in 2 en gedeeld met een muur ertussen en aan de zijkant van ons huis komt een 2 de buitenren zodat de mannetjes lekker naar buiten kunnen. En jullie kennen mij, als ik iets in mijn hoofd heb dan ga ik daar ook voortvarend mee aan de slag!

Nestje van Muis en Fynn
Bij Astrid is eind mei een nestje geboren van onze eigen Fynn met Muis. Muis is een blauwe Abessijn poes uit Engelse lijnen en dus heel interessant voor de Somali populatie. Zij heeft een fawn katertje gekregen, met kort haar, en dat katertje komt bij ons wonen. Omdat hij de grootste van het nest is noemde Astrid hem in een berichtje de beer van het nest en dat zal zijn naam worden; Beer!

Olle
Een paar dagen later- begin juni- is er in Duitsland een fawn Somali katertje geboren. Hij is een zoon van de door ons gefokte Tove Tara( dochter van Suus en de prachtige en lieve kater Chumba) en de Duitse kater Kemen. Kemen zijn bloedlijn is ook weer een aanwinst voor Nederland en dus mag dit ventje ook bij ons komen wonen. Zijn naam had hij al; Leon, maar wij hebben gevraagd of daar Olle achter mag komen en dus zal hij hier komen wonen als maatje voor Beer met de grappige(vinden wij) naam; Olle. Dan hebben we dus twee mannetjes van dezelfde leeftijd die heerlijk op kunnen groeien totdat ze oud genoeg zijn om te gaan dekken en dan krijgen ze hun eigen katerkamer mét buitenren.
Beer

Ik ben natuurlijk helemaal blij! Op deze manier kan ik weer verder met eigen katers en ik krijg ook nog eens het nageslacht van mijn eigen katten in huis.

Noes is helemaal nieuw voor Nederland; geïmporteerd uit Frankrijk
Fiep is een dochter van Fynn en de prachtige blauwe Abessijn poes Mosi
Floor is een kleindochter van onze Fynn en onze fawn poes Flo. Floor haar vader is de weinig ingezette kater Calimero.
Beer is een zoon van Fynn en de blauwe Engelse poes Muis
en tot slot
Olle is een zoon van Tara(dochter van onze Suus en Chumba) en de Duitse kater Kemen.
Kortom is ben echt aan "het bouwen" aan mijn eigen lijnen en dat voelt goed!

En de kleurtjes;
Fynn is langharig blauw en Fiep kortharig blauw
Suus is kortharig sorrel en Noes langharig sorrel
Beer is kortharig fawn en Olle langharig fawn
Floor is langharig wildkleur.
Is dat geen prachtige mix van kleurtjes en Somali`s en Abessijn varianten?!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten