dinsdag 7 oktober 2014

Het klinkt gek

Het klinkt ws gek, maar we zijn op zoek naar een puppy....

schapendoes pup
Niet omdat we geen verdriet hebben om Keli- we zullen haar nooit vergeten en natuurlijk missen we haar- maar wel omdat we altijd twee honden hebben gehad. Dat vinden we het leukst en voor Max is het ook goed als hij een nieuw maatje krijgt. Hij is nooit alleen geweest en dus heeft hij dat ook nooit geleerd. Toen hij vanuit zijn nest hier, verhuisde naar zijn nieuwe baasjes in Noord-Holland was daar al een West-Highland White terriër en toen hij na een jaar terug naar ons verhuisde waren Rana en Keli hier.

Gisteravond lag Max in de gang en wij meenden dat hij een echte "droopie"blik in zijn ogen had. Lex vroeg of ik dat ook had gezien en dat moest ik beamen; Max mist zijn maatje. Of hij nog wist dat Keli zijn moeder was weet ik niet, maar dat ze zijn vriendin was, dat was duidelijk. Altijd samen mee naar het bos of de hei en samen rennen en onderzoeken; samen thuis blijven als we er niet waren en "samen sterk".
schapendoes pup

Het koste wel wat overleg maar Lex en ik zijn er toch uitgekomen; we willen een schapendoes pup. De schapendoes hoort ook tot de herder-achtige honden en omdat ik altijd herders heb gehad wil ik heel graag dat karakter weer. Omdat je bij een hond al gauw rekening moet houden met een levensduur van 12 jaar wil ik graag iets kleiners dan een witte herder, hoewel we altijd heel enthousiast zijn geweest over het karakter- en ook nog steeds zijn. Zo komen we dus uit op de schapendoes. ik heb allerlei voorstellen gedaan, maar meestal vond Lex het geen leuke hond. Ik heb gedacht aan een teckel, een poedel, een soft coated Wheaton terriër en Lex heeft de labrador voorgesteld....allemaal niet dus!

schapendoes pup
Lang leven internet want daar hebben we gekeken naar nestjes en op een half uurtje van hier is een nestje met nog 1 reutje beschikbaar. Ik heb al gebeld, maar helaas het antwoord apparaat. Nu maar hopen dat er snel wordt terug gebeld want ik wil zo graag gaan kijken :-)

De naam hebben we al wel; Pelle!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten