donderdag 9 oktober 2014

Helaas

Het is nog niet gelukt om een pupje te vinden. Hoewel we gisteren 3 leuke puppen hebben gezien ging het toch niet door.
We gingen kijken naar een schapendoes reutje van bijna 8 weken en dat zou dus prachtig zijn uitgekomen want dan had hij in het weekend al mogen verhuizen. Hoewel het een heel leuke pup was was er één ding waar ik op "afknapte"; Loek had 1 manenoogje. Dat is een licht blauw gekleurd oog zoals bij bordercollies en weimaraners. Ik kan niet wennen aan die lichte ogen. Ik vind het mooist als een hond me met mooie donkere ogen aan kijkt en niet met zo`n doordringende blik. Ik vond het wel een beetje gênant om te zeggen want ik ben helemaal niet zo van uiterlijk, maar ik weet gewoon dat ik daar niet aan kan wennen. Tinkers( de bonte paarden die ik heb gehad) hebben ook vaak manenogen en ook daardoor weet ik dat zo goed.

Nou dat was voor deze fokker helemaal geen probleem hoor. Later hoorde ik dat zijn vrouw het ook helemaal niet mooi vind ;-)
Maar....er liepen nog 2 puppen rond; een teefje- Lotte- en een reutje- Lex. En voor dat teefje viel ik, liefde op het eerste gezicht. Wat een leuk en mooi meisje......Maar......met een probleempje.... Ze had een hartruisje en daarom had de fokker in eerste instantie niet gezegd dat ze nog vrij was. Maar ja, wij schrikken ons niet gelijk een slag in de rondte vanwege een hartruisje omdat we zelf ook 2x een pup daarmee hebben gehad. Bij de eerste pup is het heel snel over gegaan en bij de tweede pup is het helaas een afwijking gebleken maar met die pup(ondertussen natuurlijk uitgegroeid tot een volwassen hond) gaat het heel erg goed, gelukkig!

Vandaar dat we toch wel voor Lotte wilde gaan maar dat we even af wilde wachten wat de dierenarts zou zeggen, waar ze diezelfde avond nog een afspraak mee hadden voor Lotte. Ik was toch wel behoorlijk opgewonden want wie weet zouden we al heel snel een leuke pup in huis krijgen :-)

Helaas.... De dierenarts heeft geconstateerd dat deze ruis niet lijkt op een ruisje wat vanzelf over gaat, maar dat er meer aan de hand is en dat het verder bekeken moet worden. Ws is er ook een operatie nodig. Dat is te heftig natuurlijk, om met zo`n medische toekomstbeeld aan een pup te beginnen en dat snapte de fokker ook heel goed.
Helaas! we zetten onze zoektocht naar een leuke pup voort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten