vrijdag 16 maart 2012

soms zit het mee.....

...soms zit het tegen.
En dat slaat op Fynn. Een paard dagen geleden merkte ik al dat Fynn was begonnen met sproeien. Een paar keer meende ik kater pies te ruiken en ja hoor, dat klopte want ik betrapte hem op piesen tegen de kelderdeur. Maar.....daarna merkten we het niet meer en toen hoopten we natuurlijk dat het hier bij zou blijven. We hebben in het verleden al afgesproken; mocht Fynn gaan sproeien dan gaat hij onder het mes. Maar.....we willen natuurlijk wel heel graag kleine somali kittens van hem en onze dames, dus het zou wel erg jammer zijn als hij geholpen zou worden.
Donderdag loopt Lex naar buiten, gewoon door de achterdeur, en daar schiet ineens en straal plas vlak voor zijn neus langs.....Fynn staat met zijn kont tegen het hek aan en sproeit zo door het gaas, nét niet op Lex. Lex komt met de schrik vrij en wij zijn blij dat Fynn alleen buiten piest. Tot vanavond...
Ik zit hier lekker achter de pc in de achterkamer Tess en Fynn gezelschap te houden want Flo zit apart. Zij is nl. hartstikke krols en veel te jong om door Fynn gedekt te worden. Dus verdeel ik mijn aandacht tussen Fynn en Tess hier- in de hoop dat Tess krols wordt want dan mag Fynn haar dekken- en Flo. `s Nachts zet ik Tess bij Flo zodat Flo dan ook gezelschap heeft en in de hoop dat de krolsheid van Flo "besmettelijk" is:-)Fynn komt gezellig op schoot en dat is prima, tot ik voel dat mijn arm warm wordt......Fynn heeft tegen de mouw van mijn jurk staan sproeien...de viespeuk...Zijn lot is getekend want hier staat de "doodstraf" op( lees: drastische maatregelen)!!
Zo jammer; onze prachtige, speelse, aanhalige en o zo lieve Fynn zal niet voor nageslacht gaan zorgen want dit kunnen we niet hebben met een kater die gewoon gezellig in huis leeft.
Nu zijn er twee opties; de eerste ligt voor de hand; "hakkie takkie,weg zakkie", of de ander mogelijkheid; een hormoonstaafje in laten brengen waardoor hij ong. een jaar niet vruchtbaar is en daarna weer wel. Dan zijn onze 3 poezen- Tess, Flo en Kate( uit Zweden)- oud genoeg om gedekt te worden en dan zou hij hun alle drie mogen dekken om daarna gesteriliseerd te worden. Nou lijkt de keus makkelijk, kies voor dat laatste, alleen is die methode nog niet goedgekeurd voor katten in Nederland. Het wordt wel heel veel toegepast op poezen en katers en de eigenaren van die dieren zijn enthousiast. In het buitenland zijn ze al langer met deze methode bezig maar toch zijn er geen goede onderzoeken die laten zien dat een poes of kater, óf het nageslacht van een poes of kater die een staafje heeft gehad, later niet met problemen te kampen krijgen die terug te voeren zijn op dit staafje.
Kortom er ligt wat denkwerk voor me, maar dát er wat moet gebeuren, dat is wél duidelijk. Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten