woensdag 7 maart 2012

Helinka`s Katharina

Ja....zo gaat ze heten.....het poesje wat ik heb besproken in Zweden. Helinka is de cattery naam en de naam van het poesje stond nog niet vast maar moest met een K beginnen. Omdat ik als roepnaam aan Kate denk- past goed in het rijtje; Tess, Fynn, Flo- heb ik er als stamboom naam Helinka`s Katharina van laten maken. De aanbetaling is de deur uit en dus weten we zeker dat we in april richting Stockholm gaan om haar in ontvangst te nemen. Natuurlijk komt daar van te voren nog wel wat heen en weer gemail aan te pas om goed af te spreken waar en hoe laat we de fokker in Stockholm treffen, maar het zal zeer ws. in het weekend van 14/15 april zijn. De fokker woont kennelijk nog verder noordelijk in Zweden en komt met meerdere kittens naar Stockholm om ze aan de nieuwe baasjes over te dragen. Lex en ik zijn van plan om met de auto te gaan, via Duitsland en Denemarken, met de boot over en dan kilometers maken door Zweden waar we dan een hotelletje boeken in of vlakbij Stockholm. Met Astrid heb ik deze reis al eerder ondernomen en toen hebben we geslapen bij de mensen waar Astrid haar Bengaal poesje had gekocht. We zijn toen ook in één dag heen gereden, zijn één dag wezen sightsee-en in Stockholm, en de volgende dag weer op tijd terug zodat we `s avonds, met poesje, weer thuis waren. Nu hebben Lex en ik eigenlijk hetzelfde plan, maar dan met een hotelletje als slaapplaats.


Het poesje in Frankrijk waar ik zo enthousiast over was is niet door gegaan omdat de prijs van een kitten in Frankrijk ontzettend hoog ligt. Kost een kitten in Nederland ong. 600 euro, in Frankrijk was dat 1200 euro en daar was ik nogal van geschrokken. Ondanks de mooie bloedlijnen en de -vind ik nog steeds- geweldig mooie papa, was dat toch echt te veel van het goede. Ik weet dat Nederland met de prijs van zijn raskatten "goedkoop" is, maar hier had ik niet op gerekend. Het poesje in Zweden- onze kleine Kate- ligt maar iets hoger dan in Nederland en dat maakt het dus een stuk aantrekkelijker om daar naar toe te rijden dan naar Bordeaux.

Kate is een Aby variantje. Dat betekend dat ze zowel Abessijn als Somali in haar lijn heeft zitten, maar dat ze zelf kortharig is en dus uiterlijk op een Abessijntje lijkt. Vaak heeft een variantje het karakter van een Somali en zo hoop ik dus het beste van beide kanten binnen te halen. Als ik haar laat dekken door een Somali kater dan kunnen in zo`n nest kortharige kittens( variantjes) zowel als langharige(Somali) kittens voorkomen. De langharige mag je gelijk weer Somali noemen, maar de kortharige geen Abessijn omdat ze het langharige gen dragen. Doordat er in Kate Abessijn en Somali lijnen uit Noorwegen, Zweden en Duitsland voorkomen is zij een toevoeging aan de "genenpoel" in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten