donderdag 22 maart 2012

Keli en Max naar de trimsalon

Van een aantal mensen hoorde we dat het ook voor de Witte Herder fijn is om één of twee keer per jaar naar de trimsalon te gaan en dan vooral bij het wisselen van de seizoenen want dan wordt er een heleboel haar daar weg gewerkt en dat komt dan niet in je huis terecht. Dus ik heb eerst een afspraak gemaakt voor Keli bij iemand hier vlak in de buurt.
Dat was vorige week maandag en ik moest haar om 10u brengen. Best gek hoor, je hond achter laten bij iemand die je niet kent. Maar ik mocht er even bij blijven en Keli reageerde redelijk rustig, dus ik ben maar weg gegaan want het is net als bij kinderen; ook de honden gedragen zicht het meest netjes als je er zelf niet bij bent. Ik kreeg mee dat het ong. 2 uur zou duren voordat Keli weer klaar zou zijn. Ook afgesproken dat we geen enorm getoiletteerde hond wilde hebben, maar gewoon een natuurlijk uitziend uiterlijk.

Na bijna twee en half uur kon ik haar weer ophalen en Sharon was zeer tevreden hoe Keli zich had gedragen; heel rustig en ze had alles ontspannen ondergaan. Gelukkig maar want anders was het natuurlijk eens en nooit meer. Ik moet zeggen dat het resultaat echt goed zichtbaar was, zeker toen ik de enorme stapel haar zag die uit haar vacht was gekomen. Haar vacht was nog wel een beetje "fluffy" maar dat is na een paar dagen weg en dan valt het weer wat natuurlijker. En zo lekker schoon, en lekker ruiken, maar gelukkig niet geparfumeerd, gewoon schoon ruiken is ook al heerlijk.Twee foto`s van Keli en Max waarop jullie hopelijk het verschil kunnen zien tussen de gewassen Keli en de nog niet gewassen Max. De foto boven aan van Keli is ook als ze al gewassen is. Ik heb geen recente van foto van daarvoor. De laatste foto van Max onderaan is als hij net terug is van zijn avontuur en hier helemaal uitgeteld ligt te slapen.
Max moest wel even wennen aan zijn anders ruikende moeder, maar het was al snel weer gewoon. Nu, anderhalve week later, is Keli nog steeds heel mooi, zacht en schoon. En haar haar valt zo mooi! Vandaar dat ik Max vanmorgen ook heb gebracht want we hebben bij Keli kunnen zien dat het resultaat heel goed is. Ik had gisteren voor de grap nog even Max en Keli geborsteld om te zien wat er uit zou komen bij beide en dat was een enorm verschil; bij Keli bijna niets en bij Max gelijk de borstel vol.
Max vond het allemaal wat spannender en dat had ik ook wel verwacht. Hij was een beetje stilletjes geweest. Niet piepen, maar zich afsluiten en alles maar ondergaan. Ook Max is heel mooi geworden maar het verschil met voor de behandeling en na- is niet zo groot als bij Keli.
Bij Max was er gewoon veel minder haar uit te halen en dat gaf Sharon ook wat minder voldoening als bij Keli. Voor haar is het natuurlijk leuk om een complete metamorfose voor elkaar te krijgen.
Maar ook Max is heel mooi geworden hoor en ook bij hem is het losse haar lekker weg gewerkt. Max had wel twee keer een snauw naar Sharon gegeven, maar daar keek ze gelukkig niet van op, hij zal vast de enige niet zijn.
In het najaar mogen beide weer een keertje naar haar toe, dan om het zomerhaar weg te werken:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten