zaterdag 25 februari 2012

Nieuwtje....

Jullie weten het nog niet, maar ik ben op zoek naar een klein Somali dametje, in de kleur sorrel, om ons Somali volkje compleet te maken. Ik heb al 3 kleurtjes( wildkleur; Tess, blauw: Fynn en fawn-zeg maar beige-: Flo) en nu wil ik daar het 4e kleurtje sorrel( rood) nog bij hebben. Mijn plan was eigenlijk om een keer een dochter van Fynn te houden, maar omdat zijn bloedlijn in Nederland al best weer in veel Somali`s is te vinden, heb ik nu het plan opgevat om een poesje uit het buitenland te importeren. Dat heb ik al eerder gedaan met Tess- uit Engeland- en dat is heel goed om nieuwe genen naar Nederland te halen. Het aantal Somali`s in Nederland is heel klein en daardoor loop je heel snel de kans dat er in alle Somali`s dezelfde bloedlijnen voor komen. Om dit tegen te gaan is het goed als fokkers katers en/of poezen uit het buitenland halen om dat gevaar kleiner te maken. Dus heb ik een bericht op Facebook gezet. Ik heb behalve een "privé" pagina ( dat klinkt vrij bizar als je het over FB hebt, wat ik daar nou privé aan, maar ik bedoel mijn pagina voor Marjon) en ik heb een pagina voor de cattery met daarop Somali en Abessijn liefhebbers uit de hele wereld.
Dezelfde dag had ik al een paar reacties van fokkers die een nestje verwachten; 1 fokker in Duitsland en 1 fokker in Frankrijk. Het nest in Frankrijk kan elke dag geboren worden en daarin worden sorrel en fawn kittens verwacht. Ik natuurlijk gelijk kijken op de site van die fokker en daar zag ik een eer aantrekkelijke kater- Helos- die de vader is van dit komende nest. Dus ben ik zeer geïnteresseerd! Nu maar hopen dat er een sorrel poesje bij zit want er kunnen altijd alleen katertjes geboren worden of poesje in de kleur fawn en dan gaat het feest niet door. Mocht het wel zo zijn dan zullen we over een poos een keer naar Bordeaux moeten om het poesje op te halen, maar zo ver is het nog lang niet hoor. Eerst maar eens horen dat het nest gezond is!
Op zich is het voor mij al niet gek meer om ver weg te gaan om een kitten op te halen. Ik ben samen met Astrid naar Denemarken en Zweden geweest en met Jacueline naar Engeland. Dan is Bordeaux toch ook een kleinigheid;-)
Later kreeg ik ook nog een tip dat er in Zeden een sorrel meisje te koop is en ook bij die fokker heb ik al geinformeerd. Misschien komt het poesje uiteindelijk wel uit een heel ander land want met dieren weet je het nooit, maar....er gaat in ieder geval een poesje komen:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten