donderdag 9 februari 2012

Fynn en Flo

We hebben nog nooit zo`n innig stel in huis gehad als Fynn en Flo. Natuurlijk hadden we eerder poezen die samen goed op konden schieten, zoals Nimah en Fay, maar zoals Fynn en Flo....nog nooit. Waar Fynn is daar is Flo ook. Als Fynn in het hangmatje van de klinpaal ligt dan is dat hele mandje vol want Fynn is een geweldig grote kater aan het worden. Maar dat maakt Flo niets uit hoor; als zij bij Fynn wil liggen dan gaat dat ook gebeuren. Regelmatig gaat ze gewoon bovenop Fynn liggen want naast hem is geen ruimte, en Fynn vindt dat allemaal best.
Gistermiddag lag Fynn lekker op de tafel in het zonnetje toen Flo er weer aan kwam. Fynn wordt door haar uitgebreid gewassen en als ze even stopt pakt Fynn haar met zijn poten vast om te laten zien dat hij het heerlijk vind en nog helemaal niet vind dat Flo klaar is. Fynn zijn oren, vacht, alles wordt uitgebreid gelikt en gesopt en zo laat Flo zien hoe geweldig lief ze Fynn wel niet vind. Dit draait uiteindelijk altijd op een stoeipartij uit en dan wordt er flink in elkaar gebeten en vaak ook tikkertje gedaan. Het is zo`n heerlijk stel om te zien:-) Als die twee nog eens baby`s krijgen dan zijn het echte "love-baby`s".
Tess is duidelijk minder aantrekkelijk want zij speelt wel eens mee, maar meestal ligt ze alleen op een stoel( haar geliefde plekje) en bekijkt ze maar eens wat er om haar heen gebeurt. Ik heb niet het idee dat ze zich alleen of genegeerd voelt want ze oogt heel happy en ziet en nu ze al zo`n poos geleden krols is geweest ook weer helemaal mooi uit. Haar vacht heeft zich mooi hersteld en ook is ze weer een stuk dikker. Omdat ze nog niet krols is geworden en dus nog niet drachtig is, mag ze op 19 febr. ook mee naar de show in Woerden. Ik had eerst alleen Fynn en Flo opgegeven in de hoop dat Tess drachtig zou zijn, maar helaas.....

De dierenarts kon er niets over zeggen wanneer Tess weer krols zou worden nadat ze de prikpil heeft gehad( in oktober) en dus is het afwachten wanneer dat gaat gebeuren. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het van mij elke moment zo mag zijn want ik heb zo`n zin in kleine baby`s in huis, maar ook ik moet geduld hebben. Ws. zal Tess tegen het voorjaar wel krols worden want dan helpt de natuur door de oplopende temperatuur en de langere dagen mee om "in de stemming " te komen.
Vandaag was Fynn wel heel "hitsig"... Dat had ik nog niet van hem gezien, maar Flo werd flink door hem belaagd. Ik hoop dat dit niet betekend dat Flo al krols aan het worden is, maar dat kan ik me niet voorstellen. Ze is tenslotte nog maar 5 maanden en meestal komt de eerste krolsheid tussen de 7 en 9 maanden. Je moet er niet aan denken dat een poesje zoals Flo, wat nog helemaal niet uitgegroeid is, al gedekt zou worden.
Omdat Fynn qua leeftijd ondertussen wel in aan dekken toe is, heb ik hem opgegeven als dekkater bij de Abessijnen en Somali vereniging( SAN) en dus hoop ik dat er binnenkort een keer een vraag voor een dekking van hem komt. Het zal zo leuk zijn als er kleine Fynnetjes rond lopen die dan hopelijk ook dat geweldig leuke en aanhalige karakter van hem hebben ge-erft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten