dinsdag 13 september 2011

Met de kittens op pad

Op pad naar de dierenarts. De kittens zijn morgen 9 weken en dus is het tijd voor de eerste enting. Over drie weken volgt de tweede enting en dan zijn de kittens voor het komende jaar beschermd. Ook wordt er bij deze eerste enting gelijk een uitgebreid lichamelijk onderziek gedaan. Er wordt naar het hartje en de longen geluisterd, bij het katertje gevoeld of de balletjes in zijn gedaald, oortjes en oogjes bekeken en gevoeld of er geen navelbruekje is.
Alle drie de kittens zijn helemaal goed gekeurd:-)
Tegelijkertijd met de enting laat ik de kittens chippen. Bij raskittens is dat nog steeds niet verplicht, maar ik vind het zo`n mooi hulpmiddel bij de indentificatie van de kittens( en ander dieren. We hebben onze pups- verplicht- altijd laten chippen, onze eigen honden zijn gechipt en Dublin- ons paard- ook)dat ik hier geen kittens laat vertrekken zonder chip.
Asmara, Kiridh en Baki hebben alles glansrijk doorstaan. Bij Kiridh moest een tweede keer geprikt worden want de chip kwam weer naar buiten, maar zelfs de tweede keer gaf ze geen kik.
Vanaf nu nog 4 weekjes en dan gaan de kittens alweer verhuizen. Wat gaat de tijd toch snel. Als je er voor staat denk je dat 13 weken heel erg lang duurt en als ik nu terug kijk zijn die 9 weken wel heel erg snel gegaan.

Voor Kiridh is ook al belangstelling, dus dat gaat snel. Ik hoop dat dit door gaat want het klinkt goed. Deze mensen hebben al jaren Abessijnen en nu er één dood is gegaan zijn ze op zoek naar een nieuw maatje voor hun overgebleven Abessijn. Het is zo belangrijk om een goed gevoel te hebben bij de mensen waar een kitten heen gaat. Natuurlijk wil je als fokker dat elk kitten het goed krijgt en als dat dan ook zo blijkt te zijn laat ik de kittens met een gerust hart los.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten