zondag 6 maart 2011

Voor wie mee leeft met Nimah en Fay......

Ik heb al bericht gehad dat het heel goed gaat met de dames. Fay is nog wat terughoudend en is vooral druk met het onderzoeken van haar nieuwe huis, maar Nimah zit al lekker op schoot, loopt overal achter Daphne aan en heeft zelfs al in bed geslapen:-) Wat een geweldig nieuws, dat geeft rust. Vrijdag was het afscheid echt lastig...niet op het echte afscheidsmoment, maar wel daarvoor en daarna. Ik was vrijdag zo nerveus, echt bar en `s avonds nadat Nimah en Fay weg waren had ik pijn in mijn maag.....Zo spannend of de dames hun nieuwe plekje zouden accepteren en natuurlijk of ze net zo leuk zijn voor Daphne zoals wij hier altijd hebben ervaren. Nou dat zit dus wel goed. Daphne kwam ze al heel enthousiast ophalen en Nimah was gelijk van de partij om knuffeltjes te halen bij haar. Fay was wat meer op haar hoede, maar dat is natuurlijk logisch, met zo veel stress in huis is haar het vertrouwen wel een beetje ontgaan. Zij zal eerst moeten ervaren dat het echt veilig en rustig is bij Daphne in huis en dat ze ook lekker kan gaan genieten.
Zij was al wel aan het spelen en eten en drinken doen de dames ook gelijk goed, dus dat zit denk ik wel snor. Fijn was dat Daphne ze vrijdag al heeft opgehaald want nu heeft ze het hele weekend met ze samen zodat ze eerst lekker kunnen wennen met Daphne samen voordat ze alleen moeten blijven als Daphne naar haar werk is. Dan zijn ze de hele dag met z`n 2tjes, maar dat was nou juist de reden dat Nimah ook mee is verhuisd. Als Fay alleen was gegaan dan was ze heel veel alleen geweest en dat zou niet goed voor haar zijn. Nu hebben Nimah en Fay elkaar, ze kunnen heel goed met elkaar opschieten en als Daphne `s avonds thuis komt zijn ze blij dat "hun mens" er weer is en zullen ze zeker veel contact zoeken. Ik kan niet vertellen hoe het me bezig heeft gehouden dat Nimah en Fay goed terecht zouden komen en vooral het gevoel dat ik Nimah afdankte heeft me bezig gehouden. Ik merk heel sterk dat ik er vrede mee heb als een dier herplaatst moet worden omdat het dier hier niet gelukkig is. Als het, zoals nu bij Nimah, niet is voor het dier zelf, heb ik er veel meer moeite mee. Vandaar dat het zo belangrijk is om te horen dat het goed gaat met beide dames, dan weet ik dat de beslissing om Nimah me te laten verhuizen een goeie beslissing is geweest.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen en dat ze bij Daphne in goede handen zijn:-) Als Nimah en Fay helemaal gewend zijn dan worden ze gesteriliseerd en dat doet Daphne natuurlijk zelf. Ze is tenslotte-onze- dierenarts!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten