dinsdag 8 maart 2011

Wat een weertje......

Gisteren had ik al een hoop in huis gedaan zodat ik vandaag lekker naar buiten zou kunnen, de weersverwachtingen voorspelde weer een mooie dag. En een mooie dag was het, heerlijk. Vanmiddag ben ik eerst naar stal gegaan om op Dublin te rijden. De paarden stonden lekker buiten in de wei op het schaarse graag, maar wel lekker in het zonnetje. Toen ik de wei inliep kwam Dublin al op me aflopen:-).....of hij zijn "baasje" kent!!
Even gepoetst, maar daar is geen eer aan te behalen, hij is echt een enorme viespeuk en hij zal pas schoon worden als hij flink is verhaard én ik hem lekker heb kunnen soppen. Als het weer wat warmer wordt dan kan ik hem eens lekker douchen en grondig soppen. Dat is een heel leuk werkje om te doen, dus laat het lekkere weer maar komen.
Afijn, na een klein beetje poetsen heb ik hem opgezadeld en zijn we de bak in gestapt. Dublin moest stil staan bij het opstappen, maar dat vindt hij zelf niet zo nodig. Het kost dus wat moeite om hem te laten stil staan want dat heb ík nl. wel nodig. Ik zwaai niet zomaar mijn been er overheen hoor, stijve hark als ik ben:-)
Daarna had Dublin vooral de turbo stand geprogrammeerd staan in zijn lopen. Stappen was er niet echt bij, dus hebben we weer heel wat pirouettes gedraaid om hem rustig te laten stappen. Toen hij uiteindelijk rustig liep konden we gaan draven. En dat ging heerlijk. Dan gaat hij af en toe wel te hard, maar is goed terug te nemen in het goeie tempo. Alleen als ik terug wilde naar stap en ging zitten had hij gelijk het idee te moeten gaan galopperen, maar dat is nog niet de bedoeling. Hij moet eerst leren stappen en draven in een rustig tempo en dan mag hij gaan galopperen want ik ben geen "turbo-meisje" en dus wachten we daar nog maar even mee.
Maar....al met al ben ik weer heel tevreden over het rijden op Dublin en ook over zijn karakter. Sta ik te stuntelen met het zadel, blijft hij lekker stil staan:-)
Na het rijden heeft hij nog even lekker liggen rollen in de bak en daarna mocht hij lekker weer de wei in.

Nadat ik terug was van stal ben ik de beestjes buiten gaan voeren en schoonmaken. Op het moment zijn er 3 konijnen in het pension en natuurlijk zijn onze eigen konijnen, cavia`s en kanaries er ook nog. De vieze hoek bij de konijnen heb ik even goed schoon gemaakt en daarna alles gevoerd en van drinken voorzien. Alles netjes aanvegen en dan is Marjon`s dierenhoek weer helemaal toppie!

Toen lekker even een koppie thee in het zonnetje in de tuin en daarna waren dan de doggy`s aan de beurt. Ze hebben altijd heel snel in de gaten dat het gaat gebeuren, ik rammel met de auto-sleutels en zij worden helemaal wild. Helaas moet Keli nog steeds aan de lijn want de 10 dagen na haar sterilisatie zijn nog niet om en dus moet ze nog rustig aan doen.

Ik ben naar het bos bij landgoed Kernhem gegaan en daar kunnen ze heerlijk rennen. Keli heeft een tuig om en de lange lijn die daaraan zit maak ik rond mijn middel vast. Dan heb ik niet het geruk en getrek aan mijn arm want Keli wil natuurlijk het liefst- met Max mee- rennen. We waren even op weg toen Max er ineens vandoor sjeesde. Dat is niet ongebruikelijk voor Max, maar nu was hij op weg naar een stel jongens die daar aan het voetballen waren. Max had maar één doel... zo snel mogelijk die bal te pakken krijgen....en dat was vrij snel gelukt! Helaas wilde hij hem toen niet meer los laten ook niet toen ik een stok gooide wat meestal afdoende is. Volgens mij had hij door dat het op de bal ging en dat hij die dan kwijt zou zijn. Toen het eindelijk was gelukt om de bal te pakken te krijgen was het droevig gesteld met die bal: lek!! En daar was die jongen natuurlijk niet blij mee....De bal had wel 40 euro gekost!! en dus was het een groot verlies. Dan zit er niets anders op dan gegevens uitwisselen en de kosten voor die bal betalen. Dat de bal 40 euro heeft gekost lijkt ons en beetje sterk, maar op 20 euro heeft hij zeker recht. Ach ja, beesten kosten geld, veel geld....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten