zaterdag 10 april 2021

Stil in huis


Vandaag is het laatste kitten van Yossje en Ravi verhuisd. Het was al stil nadat maandag de eerste 2 zusjes verhuisde, dinsdag het derde zusje en nu dan de grote broer. Mensen zijn altijd verbaasd dat ik zeg dat het stil is in huis; alsof er niets is achter gebleven en dat is natuurlijk ook zo; 4 katten en 2 honden geeft ook levendigheid in huis, maar kittens maken het extra jolig......en druk......en vies....... 

Eerste foto; Sarkhan met zijn nieuwe vriendinnetje Ajani

Dit fotomodel is Evita in haar nieuwe thuis. Zij woont samen met een bengaal.


Mijn moeder vroeg deze week nog of ik het niet moeilijk vind om afscheid te nemen na 13 weken, maar mijn antwoord is NEE. 

  • Ten eerste weet ik dat ze weer weg gaan op het moment dat ze worden geboren, ik hecht me dus niet aan ze
  • Ten tweede nemen ze het hele huis over met alles wat ze uithalen. 
Dat is altijd lachen hoor en we genieten enorm van alle capriolen, het gestoei van de kittens onderling en met- vooral- Iejoor, het knuffelen met ze en de zorg van een moeder poes naar haar kittens. Maar....het is ook weer fijn om wat meer rust te hebben, niet constant planten aarde op te hoeven ruimen omdat de kittens het zo leuk vinden om dat bij de planten uit de potten te halen, niet overal naar beneden gegooide spulletjes op te hoeven ruimen en wat dachten jullie van de katten bakken verschonen; het scheelt nogal of er 4 veel etende, en dus ook veel poepende, kittens weg zijn....

Daarbij laat ik de kittens altijd vol vertrouwen naar hun nieuwe thuis gaan want als ik geen vertrouwen in de mensen zou hebben zou ik ze geen kitten verkopen. En de foto die ik krijg laten het weer zien; de kittens zijn geweldig terecht gekomen en bij allemaal is er een maatje om mee te spelen. Fantastisch toch?! Daar doe ik het voor als fokker.

Derde foto is Prada( in het huisje) met haar nieuwe vriend

Foto 4 is Vayana in haar nieuwe thuis.

Dat betekend ook dat Yossje weer kittenloos is. En nu is er een klein wondertje gebeurt. Van de week was ze me even ontglipt toen ik de deur naar boven nog niet goed dicht had. Ze liep hier beneden rond en ik merkte dat ze helemaal niet boos op Iejoor reageerde. En dus heb ik het gewaagd; Iejoor naar boven te laten bij Yossje en haar zoon. En dat ging gelijk super!! En dat.... is een pak van mijn hart. Ik durf het nog niet te proberen met Pebbles en Bibi maar ik ben nu al blij dat Yossje in ieder geval een maatje heeft. Het geeft me moed dat ze wellicht ook snel weer met de andere dames samen rond kunnen lopen zonder rare agressie van Yossje naar Bibi en Pebbles. Mijn hoop is natuurlijk dat de supralorin die ze heeft gekregen( het hormoonstaafje wat zorgt dat ze voorlopig geen last heeft van haar hormonen) hier een grote rol bij speelt. Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten