woensdag 23 januari 2019

Ongelofelijk.....

....dat ik zo lang niet op mijn blog heb geschreven. Meestal is dat geen goed teken en dat klopt....het ontbrak mij totaal aan energie om verhaaltjes te verzinnen/schrijven. Maar er is natuurlijk van alles gebeurt en dus zal ik proberen jullie weer zo ver op de hoogte te brengen dat het weer helemaal actueel is.

Kip Joos bleek een haan te zijn. Hij was niet lief tegen mijn konijnen en andere kipje Toos en dus heb ik hem op Marktplaats gezet om gratis af te halen. Hij was nl ook nog eens ontzettend groot en paste niet in het hok bij Toos, Koos en Roos. Hij is opgehaald door een man met veel ruimte voor zijn dieren. Deze meneer heeft heel veel grote hennen en Joos is daar nu om hopelijk te zorgen voor kuikens. Al met al is hij dus goed terecht gekomen! Ik heb zelfs nog foto`s gekregen van Joos in zijn nieuwe verblijf.

Bibi en Arun
Omdat ik mijn Oekraïense Somali meisje Bibi maar niet krols zag worden heb ik haar na de kerst bij Arun laten lopen. Natuurlijk is dat niet ideaal want dan weet ik niet precies wanneer ze gedekt zal zijn, maar ik weet wel zeker dat Arun het merkt als Bibi krols is en dus ga ik voor de optie. Op 6 januari ontdekte ik korstjes in de nek van Bibi en dus weet ik nu zeker dat ze gedekt is. Het blijft een beetje een verrassing wanneer ze precies moet bevallen, maar dat is in ieder geval ná mijn vakantie naar Texel in februari want daar heb ik- natuurlijk- rekening mee gehouden. Ik kijk er naar uit om weer eens kittens in huis te hebben want daar word ik altijd erg blij van.
Bibi en Arun
Op het moment heeft Arun een prachtig poesje te logeren om dor hem gedekt te worden en vandaag heb ik wat geschreeuw gehoord, dus ik denk dat er dekkingen hebben plaats gevonden. Hopelijk hoor ik over een week of 3 dat Eloïse drachtig is.
Er staat nog een dekking voor Arun gepland en dat is natuurlijk erg leuk. Arun zal niet zo lang kater blijven omdat er ondertussen een nieuwe wildkleur kater hier is komen wonen.

Happy
ondeugende happy
Happy is de nieuwe wildkleur Somali kater die hier sinds december woont. Happy komt uit Frankrijk en is een prachtige en lieve jonge kater. Hij is eigendom van een bevriende fokker maar zij heeft geen kater verblijf om Happy apart in te laten wonen en in huis heeft ze al 2 katers. Ik heb die ruimte wel en dus zijn we een "samenwerkingsverband" aangegaan zodat er toch weer een kater met nieuwe genen naar Nederland kon komen. Dat is hard nodig want er zijn niet zo veel Somali`s en zeker geen dekkende katers. De afspraak met de fokker van Happy is dat we met 3 fokkers gebruik mogen
maken van dekkingen van Happy. Dat betekend dus dat we op die manier nieuwe genen inbrengen in het Somali bestand. Wij 3en mogen ook een kitten aanhouden om verder mee te fokken en dan mogen we onze eigen regels aanhouden. Ik hoop dus dat ik op termijn een mooie zoon van Happy kan houden die zijn vader zal opvolgen als dekkater.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten