maandag 11 juni 2018

Noorse Bos-Somali`s

Afgelopen week is er een verrassend nestje van Olle geboren.

Wel gepland hoor, want Olle komt natuurlijk niet zomaar een poes tegen in zijn kater verblijf.
Eind maart is Ama op bezoek geweest bij Olle. Ama is een zwarte Noorse boskat poes en haar eigenaren wilde graag een nestje van haar. Wel van een raskater, getest en binnen levend zodat de kans op rare ziektes zo klein mogelijk zou zijn en het liefst van een kater in de buurt. Ook hebben Joke en haar man zelf ook een Abessijn, dus hoe leuk zal het zijn om die 2 rassen( oké Somali dan) in de kittens verenigd te zien worden.
Het is er ook om te doen dat er één- misschien twee- kittens blijven bij Joke en haar man.

Zo kwam Joke bij mij en nadat ik er even goed over had nagedacht heb ik besloten dat Ama mocht komen.
En zo werd Ama dus drachtig van Olle en afgelopen week is het nestje geboren. Het zijn 5 kittens en het is allemaal fantastisch verlopen. Toen Joke een poosje weg was voor boodschappen kwam ze terug en waren er al 3 kittens geboren. De andere twee volgden snel en zowel de kittens als Ama weten gelijk wat ze moeten doen. Wat een prachtig instinct is dat toch.

Ama is even aan de diarree geweest en heeft de kittens al één keer verhuisd naar een andere doos, maar verder is er rust rondom het nest en kan alles rustig groeien.

Ik weet niet hoeveel kittens Joke en haar man willen gaan houden, maar vast geen 5, dus mocht iemand serieus geïnteresseerd zijn dan kun je altijd bij mij informeren.
Voorlopig het spul maar lekker zijn ding laten doen; slapen, drinken en groeien en over een paar weken maar eens zien tot wat voor leuke kittens ze uitgroeien.

Helaas krijg ik de fotootjes die ik van de kittens heb niet bij dit verhaaltje geplaatst, maar die komen nog wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten