woensdag 13 juni 2018

Iets minder katten in huis

Afgelopen zaterdag heb ik Olle naar zijn nieuwe thuis in Amsterdam gebracht.

Tjeu en Joki hebben een jaar of 6 geleden een Somali kater- Darwin- bij mij gekocht.
Een tijdje geleden hadden we contact en toen gaven ze aan er best- op termijn- een tweede Somali bij te willen hebben want ze hebben altijd 4 katten in huis en helaas was hun geliefde Magic overleden. Toen ik dus wist dat Olle herplaatst moest gaan worden heb ik contact opgenomen en bleek al snel dat zij Olle graag in huis wilden nemen.
En dus ben ik zaterdag met de gecastreerde Olle op pad gegaan m hem naar zijn welverdiende "for ever home"te brengen. Weliswaar in Amsterdam maar wel met het genot van een tuin bij het benedenhuis en dus een fijne plek waar hij lekker naar buiten kan en hopelijk vriendjes gaat worden met Darwin.

Darwin en de andere 2 katten waren lekker in de tuin toen ik met Olle kwam en dus kon hij rustig even de ruimte verkennen. Dat deed hij ook best al snel al zag je wel dat hij alles behoorlijk spannend vond, Maar ja, dat snappen we ook.
Hij zat veel onder de bank en ik heb begrepen dat hij daar veel tijd heeft door gebracht, ook nadat ik weg was. `s Middags maakte hij al kennis met de 2 poezen dames in huis en dat verliep redelijk ontspannen. Een geluk is dat Joki en Tjeu erg relaxt zijn en dat nemen de katten natuurlijk over.

Gisteren appte ik even om te horen hoe het met Olle ging en toen kreeg ik een beetje verontrustend berichtje. Olle was ontsnapt de tuin in en was in de hoogste boom geklommen én....kon er niet meer uit. Darwin klom 2x de boom in alsof hij wilde laten zien dat je er ook weer uit kon, maar Olle liet zich niet overtuigen. Als Tjeu de boom in klom dan ging Olle alleen maar hoger dus die pogingen hebben ze gestaakt. Hij moest het echt zelf doen. En gelukkig.....vanmorgen vroeg is hij afgedaald en weer naar binnen gekomen.!!
Wat een avontuur. Wat zal hij een honger hebben gehad en nodig naar de kattenbak hebben gemoeten. Het avontuur is voorbij en nu maar hopen dat hij de volgende keer wat beter uitkijkt en iets lager bij de grond blijft.

Nu wennen aan Tjeu, Joki en hun zoontje Kian, aan de andere poezen in huis en aan de gevaren van een Amsterdamse binnentuin.

Maar Olle is niet de enige die is verhuisd. Ook Mila is vandaag vertrokken naar haar nieuwe plekje.
Zij is richting Brabant gegaan en zal hopelijk het maatje worden van Aad. Het was opvallend hoe goed Mila op Aad reageerde als hij hier was en dus lijkt dat een goeie klik te zullen gaan worden. Mocht het niet gaan dan zoek ik natuurlijk een ander thuis maar ik heb goeie hoop dat Mila in haar nieuwe thuis de rust zal vinden die ze hier niet kreeg. Mila en Fiep was een combinatie die echt niet kon want de dames vlogen elkaar aan als ze elkaar maar zagen.

Ik hoop dat Olle en Mila hun nieuwe eigenaren heel veel plezier en liefde gaan geven. En....natuurlijk hoop ik dat ze beide zo hun plekje vinden dat ze hier gelukkig en gekoesetrd kunnen leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten