zondag 4 september 2016

Nieuws over verhuisde kittens

Allereerst nieuws over Suus en Hathi. Al een paar uurtjes nadat Suus en Hathi met Amy en Mirjam mee waren gegaan kreeg ik foto`s van een spelende Suus. Ze zit in de tunnel die ze als kadootje mee kregen én Hathi hangt er op.
Moest Suus hier door alle spanning niets van de andere katten weten....nu liet ze Hathi al gewoon in de buurt komen. Eigenlijk dus precies zoals ik heel hard had gehoopt!
Hathi geniet
Wat een geruststelling om haar zo te zien. In de dagen er na kreeg ik foto`s van Suus heerlijk ontspannen op de bank, Hathi op schoot en ga zo maar door. De meiden genieten enorm van hun nieuwe huisgenoten.
Ook kreeg ik leuke foto`s van Suus die starend bij het nieuwe terrarium van Mirjam zit. Ik weet alleen dat er "draakjes" inzitten maar niet wat voor soort ;-) Maar het fascineert Suus zo dat ze er de hele tijd naar zit te staren. Ze vraagt zich vast af wat het zijn en of ze ze zal kunnen vangen. Niets dan goeie berichten over Suus dus en dat geeft een enorme opluchting. Als Suus weer happy is, ben ik dat ook.
Hathi en Suus inspecteren het terrarium

Ik merk dat het hier in huis ook voor veel rust zorgt. Behalve dat we nu steeds minder katten in huis hebben( en het daardoor bijna saai lijkt) is de zorg om Suus weg en dat geeft rust. Ik hoef me niet meer schuldig te voelen omdat ze te weinig aandacht krijgt en ik hoef niet meer op te letten dat Fiep en Suus elkaar niet per ongeluk treffen. Dat is dus een goeie beslissing geweest, hoe moeilijk ook..

Ook Bagheera is verhuisd. Deze ondeugende Somali kater was duidelijk aanwezig hier in huis Haantje de voorste met het ontdekken van nieuwe dingen maar ook altijd in onze buurt om aandacht te krijgen. Nu hij is verhuisd is er dus echt wel een gat gevallen.
Ook in zijn nieuwe thuis bij Margriet laat hij duidelijk zijn uitgesproken Somali karakter zien. Hij laat zich nergens door tegen houden als hij ergens wil zijn en overal waar Margriet gaat daar is
Noebie( zijn nieuwe naam).
Margriet heeft nog 3 poezen en dat is echt wennen. Deze dames vragen zich af wat deze
drukteschopper is komen doen in huis en we kunnen nog niet zeggen dat er al een vriendschap opbloeit tussen 1 van de dames en Noebie. Alle andere kittens zijn gaan wonen bij ras genoten en dat gaat duidelijk makkelijker dan bij 3 dames van een ander ras. Somali`s en Abessijnen hebben zo hun eigen manier van spelen en kennelijk heeft het wat langer tijd nodig om een vriendschap te sluiten. Maar die tijd krijgen ze ook in hun nieuwe thuis en wellicht komt er een dag dat Margriet ineens ziet dat er iets moois is opgebloeid tussen één of meerdere poezen met Noebie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten