dinsdag 30 augustus 2016

Drukte met ons poezenvolkje

Afgelopen weekend hadden we ineens 2 krolse poezen op bezoek. Donderdag kreeg ik een berichtje van Gea dat Amy krols was geworden. Amy is al eerder hier geweest voor een dekking- toen van Fynn- en nu wilde ze graag bij Beer komen. Dat betekende een beetje schuiven met alle katten en dan konden Beer en Amy samen in de kater-ren om daar een paar dagen door te brengen.
Belt er zaterdag ochtend toch nog iemand!Kelly had al eerder had geïnformeerd naar een dekking van Olle voor haar poes Dutchess. Dutchess is een volle zus van Fynn dus erg leuk om haar te zien. Na een heel lange tijd wachten was Dutchess eindelijk krols geworden. Of zij misschien mocht komen....

Eigenlijk kwam dat wel heel goed uit. Olle zou anders alleen zitten maar wel een krolse Amy ruiken en dat geeft natuurlijk stress bij hem. Dus zo konden beide heren dames bezoek ontvangen. Olle en Dutchess zouden de katerkamer tot hun beschikking krijgen.
Als eerste werd Dutchess gebracht. Zij deed wat lelijk toen ze kennis maakte met Olle maar ik zag geen problemen om ze bij elkaar te laten en zo was het eerste koppel compleet.

Even laten kwam ook Amy en zij mocht dus bij Beer in de ren. Dat ging heel makkelijk. Amy deed niet echt lelijk en Beer is net zo charmant als zijn vader. Hij wacht netjes tot de poes aangeeft er klaar voor te zijn en dat bleek al vrij snel zo te zijn. En toen kwam Beer los..... We hebben hem veel op Amy zien zitten en er kwamen de nodige kreten uit de ren....

Bij Olle en Dutchess liep het anders. Toen we in de kamer aan de thee zaten hoorde ik een luid gekrijs uit de kater kamer komen. Kennelijk had Olle zich "ongevraagd"op Dutchess gestort. Dutchess was daar niet van gediend en dus had ze flink uitgehaald. Ze raakte Olle net in zijn ooglid dus dat zag er even heel heftig uit; Olle zijn oog dicht en bloed eruit. Gelukkig bleek het bij nadere inspectie erg mee te vallen, maar die twee bij elkaar leek me geen goed plan. Ik heb alle andere katten in de huiskamer gedaan en toen kon Dutchess alleen zijn in de poezenkamer. Als ik bij haar kwam deed ze ontzettend lelijk maar na verloop van tijd werd ze rustiger. Ik kon haar gewoon aaien en optillen. Ik heb haar nageltjes even geknipt en haar met rust gelaten. Toen ik in de loop van de avond kwam kijken zag ik duidelijk dat ze krols was en dat leek me een goed moment om Olle bij haar te laten. Hij ging gelijk weer op haar af maar toen ze naar hem blies, trok hij zich terug. Duidelijk wat geleerd dus. Omdat het die avond goed ging heb ik ze lekker bij elkaar laten. Onze eigen katten maakte er in de huiskamer duidelijk een feestje van want dat horen we boven heel goed door de houten plafonds/vloeren.

Ik had gedacht om Beer en Amy buiten in de ren te houden maar helaas maakten zij nogal veel gepassioneerde geluiden en dus heb ik hen nog naar binnen verhuisd in de katerkamer. Het leek mij dat de buren ook wel graag zouden willen slapen zonder het geluid van parende katten.

De volgende ochtend was ik natuurlijk heel benieuwd naar de beide "liefdes"koppels en dat zag er heel goed uit. Ik betrapte Olle op Dutchess en ook zag ik Beer en Amy "het"doen. Beer kon er duidelijk geen genoeg van krijgen haha Al met al een zeer hoopvol gebeuren en dus kon ik positieve berichten sturen naar Kelly van Dutchess én naar Gea van Amy.
Omdat het allemaal zo goed is verlopen zijn beide dames maandag weer opgehaald. En nu begint het wachten.....over 3 weken weten we of één- of beide dames drachtig zijn geworden. Spannend!!

Dat zouden dan de eerste kittens van Beer worden en daar ben ik natuurlijk heel benieuwd naar. Voor Dutchess is het de laatste kans om drachtig te zijn( er heeft het eea tegen gezeten) en dus is ook dat ontzettend spannend. Nu maar hopen dat Olle zijn best heeft gedaan zoals hij dat deed bij onze Fiep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten