zondag 21 augustus 2016

Lang stil geweest

Het was lang stil op mijn blog. Door alle spanning rondom de ziekte van Lex kwam ik er niet aan toe
Rama Nova met haar nieuwe vriendje Soto
om te gaan zitten voor een verhaaltje.
Nu lijkt het erop dat we even in wat rustiger vaarwater zitten, dus ik heb lekker even de tijd om wat te schrijven.

Ondertussen is het duidelijk dat Noes weer niet drachtig is. Ze is nu 4 keer bij een kater geweest en er gebeurt niets. Daar word ik niet blij van. Zou het ooit gaan lukken om haar drachtig te krijgen?? Wat ik nu ga doen is Noes naar een meer ervaren kater brengen. Hopelijk krijgt hij het voor elkaar om haar te dekken en wordt ze drachtig. Als dat ook niet lukt dan moet ik toch echt gaan vrezen of ze wel drachtig kan worden. Ik denk dat het dan tijd is voor wat onderzoek bij de dierenarts zoals een echo van de baarmoeder. Misschien blijkt dan waarom het zo moeizaam gaat.......

Mowgli met zijn nieuwe vrienden
Ondertussen zijn er ook al wat kittens verhuisd naar hun nieuwe thuis. Ik krijg van alle 3- Sherekahn Eden, Rama Nova en Mowgli- leuke foto`s en enthousiaste berichten dat het heel goed gaat met ze. Zo leuk om te horen hoe makkelijk ze zich aanpassen aan hun nieuwe situatie en vriendschap sluiten met de andere katten die al op hun nieuwe adres wonen.

Waarschijnlijk verhuizen Suus en Hathi deze week. Het wordt echt tijd voor Suus want ze is zo bang voor Fiep. Ze is constant op haar hoede of Fiep niet per ongeluk in de buurt is. Dat geeft haar natuurlijk stress. Daarom
Sherekahn Eden met zijn nieuwe vriendin
reageert Suus nu afwijzend op alle katten in huis waaronder ook Hathi. Ik hoop dat ze straks in een heel nieuwe omgeving tot rust komt en dat ze daardoor dan ook vriendschap kan sluiten met Hathi. Zowel Hathi als Suus zijn schatjes, maar ze moeten elkaar natuurlijk wel willen accepteren. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Bagheera zal eind augustus verhuizen. Dan zal het wel heel stil worden want Bagheera is echt de meest ondernemende - en nieuwsgierige kitten die er bij is. Overal wil hij bij zijn, gaat er een deur open dan wil hij daarachter kijken en als hij aandacht wil maakt hij dat heel goed duidelijk.

Dan blijft Raksha nog over totdat ze verhuisd in oktober. Raksha is een onopvallend meisje, dus haar aanwezigheid maakt niet zo veel uit in huis. Wie weet komt ze wel los als die opdringerige broers van haar allemaal weg zijn en gaan we Raksha ineens ook zien. Ze lijkt nu een beetje verlegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten