vrijdag 26 augustus 2016

Er gaan er twee verhuizen

Aanstaande zondag gaan Suus en Hathi verhuizen.
Hathi bij Lex
De dames waar ze komen te wonen hebben hun nieuwe huis ingericht, gaan zaterdag nog wat spulletjes kopen en dan komen ze zondag Suus en Hathi halen. We zullen ze missen!! Hathi is een heel lekker ventje wat heel graag bij Lex ligt. Vaak ligt hij uitgestrekt op de benen van Lex. Heerlijk dat Lex zo veel op de bank ligt; dan kan Hathi lekker bij hem liggen. Ook Lex geniet van zijn kleine vriend, dus er zal best een gat gaan vallen.

Dat Suus weg gaat heeft echt twee kanten. Het zal opluchting geven dat ik niet meer constant hoef te denken waar ik Suus heb zodat ze Fiep niet tegen komt. Fiep is nog steeds op Suus gefocust en af en toe wil ze zelfs door het kattenluik heen om Suus te grazen te nemen als Suus buiten zit. Gelukkig heb ik elke confrontatie kunnen vermijden door Suus strikt gescheiden te houden van Fiep. Soms is Fiep in de huiskamer en Suus in de kattenkamer, soms andersom. Vaak is Suus buiten in de ren waar ze haar eigen eten, drinken en kattenbak heeft. Maar omdat ze daar weinig aandacht krijgt wil ik haar ook geregeld in de huiskamer hebben zodat ze even heerlijk kan knuffelen met ons. Daar heeft Suus veel behoefte aan. Lekker even je haren wassen met haar tong, tegen je aan knuffelen en bij je in de buurt op de bank liggen. En dat maakt het dus zo dubbel; Suus is zo`n lieve poes. Ik had nooit gedacht dat ik haar zou herplaatsen....
De gedachte dat Suus rust krijgt in haar nieuwe  huis, dat ze aandacht krijgt van 3 jongedames én dat ze Hathi heeft als poezenmaatje maakt dat ik het doorzet. Suus moet happy zijn in haar thuis en dat zal ze hier niet meer worden met de felle Fiep om haar heen.

Omdat het bijna een half jaar geleden is dat Fiep is gedekt begin ik er aan te denken om haar weer te laten dekken door Olle. Ze is zo ontzettend goed hersteld van haar nest dat ik er vertrouwen in heb dat ze een nieuw nest met gemak aan zal kunnen. Ook tijdens de periode van zogen zag Fiep er ontzettend goed uit; mager, maar wel glanzend en gelukkig. Ze zorgde duidelijk ook goed voor zichzelf. Dat Fiep zo snel is hersteld van een nest van 6 kittens vind ik wonderbaarlijk. Ik heb wel eens poezen gehad die er langer over deden om in conditie te komen na een kleiner nest. Wat dat betreft is Fiep echt mijn "super mama".
Trotse Fiep
Een poes mag 3 nestjes krijgen in de 2 jaar en het is aan de inschatting van de fokker om te bepalen of een poes snel achter elkaar een nest mag krijgen of dat het verstandig is om langer te wachten. In het geval van Fiep vind ik er niets op tegen om haar opnieuw te laten dekken. Ik zal haar de pil niet meer geven en dan is het afwachten wanneer ze weer krols wordt. Ik denk dat ik 1 krolsheid oversla zodat de hormonen zich helemaal hebben hersteld en dan mag ze weer bij Olle gaan logeren!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook voor mezelf doe. Ik heb iets nodig om naar uit te kijken. Iets waar ik blij van word. Nu het moeilijker wordt om wat te gaan doen doordat Lex zijn conditie ernstig is verslechterd( geen vakantie, niet fietsen ed) heb ik het nodig om me te kunnen verheugen op iets. En dat íets is een nestje. Iedereen die mij kent en/of mijn blog leest weet dat ik daar enorm van geniet en dat ik er blij van word. In dit geval ben ik dus een beetje egoïstisch en ga ik voor een nestje van Fiep. Helaas kan Noes mij geen enkele zekerheid bieden of er van haar ooit een nestje komt. Dat hoop ik natuurlijk heel hard en mocht ze krols worden dan gaat ze ook zeker naar Wiker van Astrid, maar durven hopen dat het gaat lukken is moeilijk na de kansen die ze heeft gekregen met Olle en Beer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten