zaterdag 5 december 2015

Kleine katjes worden groot......

De tijd dat we echt kleine hummels in huis hadden is wel voorbij....
Fynn en Suus zijn dit jaar beide 4 jaar geworden, Noes in oktober 1 jaar, Fiep wordt in januari 1, Floor is nu 9 maanden en Beer en Olle zijn allebei 6 maanden.

Beer en Olle
Beide heren zijn geweldig aan het groeien en ontwikkelen zich als prachtige katers. En ook heel leuk van karakter! Ze zijn heel verschillend van elkaar. Beer is echt een ondernemende, speelse, ondeugende en aanhalige kater. Olle is veel meer bescheiden. Hij is niet zo duidelijk aanwezig als Beer en hij komt wel lekker bij ons op de bank liggen maar dan altijd tegen ons aan, maar niet óp schoot. Geaaid worden vinden beide heren heel erg lekker en het zal nog veel moeite gaan kosten om ze straks in de katerkamer te gaan zetten. Helaas zit dat er wel aan te komen. Allebei de heren zitten geregeld met hun neus onder de staart van de jongedames en vandaar dat ik Noes, Fiep en Floor de pil ben gaan geven. ik wil geen onverwachte dekkingen mee maken. Zeker niet omdat Beer een half broer is van Fiep(beide Fynn als vader) en de oom van Floor is( Fynn is de opa van Floor).
Vandaar dus dat ik voorzorgsmaatregelen moet nemen.

Beer met Floor en Fiep
Nu weet ik uit ervaring dat de pil soms ook niet betrouwbaar is. Ik heb een keer een nest van Fynn en Flo gehad terwijl Flo aan de pil was, dus.... ben ik hard aan het idee aan het wennen dat de heren gaan verhuizen. Omdat ze nog niet sproeien hoopte ik dat ik dat nog even zou kunnen uitstellen, maar....ik hoorde gisteren dat twee van de zusjes van Beer al krols zijn geworden! Kennelijk zijn de hormonen al snel op gang gekomen en ik verwacht dus dat dit bij Beer ook snel het geval zal zijn.

Gelukkig kunnen Beer en Olle fantastisch met elkaar opschieten, blijven ze in huis zodat ik makkelijk contact met ze kan maken én weet ik dat ze een prachtige ruimte tot hun beschikking rijgen met veel te spelen en een prachtige buitenren. Ze mogen dan een paar jaar hun dekdiensten laten zien en ik hoop prachtige en vooral lieve nakomelingen met hun te fokken.
Olle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten