dinsdag 8 december 2015

Floor

Floortje is voor de tweede keer aan de prednison. Ze krabt haar huid kapot en daardoor heeft ze dikke korsten op haar lijfje( deze keer vooral onder de oksels). De eerste keer dat ze dit had is een poosje geleden.
Ze had toen haar koppie nogal kapot gekrabt en dat werd steeds erger. Ook kreeg ze toen lelijke natte plekken onder haar oksels, dus ik ben met haar naar de dierenarts gegaan. Die zag dat de huid ontstoken was en dus kreeg ze een antibiotica kuur. Dat zou verbetering moeten geven en anders moest ik weer contact opnemen. Even leek het vooruit te gaan, maar na een paar dagen zag ik geen verbetering meer en werd het weer erger. Dus weer contact opgenomen en ik kreeg een andere antibiotica kuur voor haar. Ook dat weer gebruikt, maar helaas......weer geen verbetering.
Ik weer met Floor naar de dierenarts en die heeft toen besloten om haar prednison te geven. Dat helpt tegen de jeuk en daardoor ook bij het herstellen van de huid. Na een paar dagen prednison zag ik duidelijk verbetering. De dierenarts had al gezegd dat het ws een allergie zou zijn want ze had ook al een afschraapsel van de huis gemaakt om te kijken of ze daar in iets kon ontdekken, maar dat was niet zo.

Mijn hoop was nog dat de jeuk en de korsten zouden verdwijnen en dan niet meer terug zouden
komen. Dat was ijdele hoop want afgelopen week voelde ik weer dikke korsten onder haar oksels en onder haar kin. Gelijk maar weer naar de dierenarts gebeld en besloten dat ze weer prednison krijgt én een dieet voeding om te kijken of ze daar beter op reageert.
Zo`n dieet moet wel een week of 6 worden gegeven voordat er resultaat merkbaar is. Dat is een lange poos, want.....ze mag absoluut niets anders eten want dat verstoort gelijk het resultaat. Dat betekend dus dat Floor apart van de andere gehouden moet worden want die eten natuurlijk wel gewone brokjes. Ik heb Floor in de katerkamer gezet, samen met Fynn als maatje. Ws zet ik Fiep er ook nog bij zodat ze wel vriendjes heeft om me te spelen. En dan maar hopen dat deze brokjes het gewenste resultaat geven.

Als het blijkt dat Floor echt allergisch is voor de brokjes heb ik wel een probleem. Ik kan niet alles poezen op dit dure dieet voer zetten..... Hoewel ik natuurlijk heel graag uit wil vinden wat de klachten van Floor veroorzaakt; is het tegelijkertijd tijd ook heel lastig om straks misschien te zien dat ze echt allergisch is voor gewone brokjes. Ik zal dan misschien de keus moeten maken om haar te herplaatsen naar een huis waar zij moeiteloos haar dieet brokjes gevoerd kan krijgen. Maar daar moet ik voorlopig nog even niet aan denken. Floor is zo`n fijne, aanhalige poes, dat de mogelijkheid van een herplaatsing nog niet iets is waar ik aan wil denken. Maar...het welbevinden van Floor is wel heel erg belangrijk en daarom hoop ik ook weer wel dat er wat duidelijk gaat worden. Voorlopig doet de prednison zijn werk en worden de plekjes al wat minder en nu maar zien of ze ook weg blijven.

2 opmerkingen:

  1. Hey Marjon,
    Allereerst onze beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik hoop dat 2016 veel moois voor jullie mag brengen.
    Ik las daarnet je nieuwe 'verhaaltje' en daarna ook je stukje over de poes die dieetvoer moet. Ik was gisteren op zoek naar een kattenluik dat te bedienen is met een chip (onze tuin is helemaal veilig gemaakt en we willen Mona de kans geven om zelf binnen en buiten te gaan) en zo kwam ik op de site ven Sureflap terecht. Ze hebben ook een voederbakje dat werkt met een chip. Alleen het poesje voor wie het voeder bedoelt is kan het bakje leeg smullen. Misschien is het wel een oplossing voor jullie. Kost best wat maar misschien is het wel de investering waard ... Hoe gaat het ondertussen met haar?
    Heel veel groeten!
    Britt (en Mona)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Britt, Wat leuk om via deze manier van je te horen!Fijn dat Mona op die manier ook lekker naar buiten kan. Zo`n luik met chip werkt erg goed( ook te krijgen bij Zooplus) Ik wist niet dat er zo`n voerbak te koop zou zijn, dus ik zal eens kijken :-) Het gaat helaas nog niet goed met haar en dat gun ik haar zo. Ze is zo``n ontzettend lief poesje!! Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen