dinsdag 20 oktober 2015

Plannen...

Jullie kennen mij ondertussen een beetje en weten dus vast dat ik eigenlijk altijd wel plannen aan het maken ben.....
En jawel hoor, ook nu maak ik plannen. Het was al een beetje bekend dat Noes de volgende zal zijn die aan de beurt is om gedekt te worden en dat zit nu ook echt in de planning. Ze heeft de laatste pil gehad en dus is het afwachten wanneer ze krols zal worden. Dat zal vast nog wel een week of 2 duren. Die eerste krolsheid wil ik voorbij laten gaan en de krolsheid die daarna komt mag ze naar de kater.

De kater die ik voor haar heb uitgezocht is Wiker of Bahir Dar. Wiker woont bij mijn vriendin Astrid in Lunteren, dus dat is lekker dichtbij. Hij is een zoon van mijn Suus en van de wildkleur Somali kater Chumba( Nepomuk von Porta Coeli). Het is voor mij natuurlijk heel leuk om een kater te kunnen gebruiken die ik zelf heb gefokt, dus ik vind het super
Floor en Noes
dat Noes naar Wiker kan.

Ik ben wel heel benieuwd want zowel Noes als Wiker hebben nog geen ervaring "in de liefde" en dus moeten we hopen dat ze het allebei snappen, maar......als Noes krols genoeg is dan moet dat toch goed komen. Ik verwacht uit deze combinatie kort- en langharige kittens in de kleuren wildkleur en sorrel. Misschien is er een klein kansje op blauw of fawn, maar dat is wel echt een heel klein kansje.

Omdat het nog even duurt voordat Noes wordt
Noes
gedekt heb ik haar toch ingeschreven voor de show op 8 november in Panningen. Daar gaan Astrid en ik heen omdat daar een Thai Siamees special is en Astrid heeft een Thai Siamees poesje; Tippy. Voor Tippy moet een man gezocht worden en dus gaan we op die show "op jacht".
Behalve Noes mag ook Floor mee naar de show. Beide dames zijn oud genoeg om in de open klasse te mogen uitkomen en dus hebben ze allebei kans m een CAC te winnen. Het is tactisch dus beter om Floor en Noes mee te nemen dan Floor en Beer- die ik eerst had ingeschreven. Beer kan toch nog geen CAC winnen, dus heb ik dat verandert.
Floortje
Als een poes of kater drie keer CAC heeft gewonnen dan krijgt hij een kampioenstitel en dat is altijd leuk. Hier in huis hebben Fynn en Suus zo`n titel en daarna gaan ze bij mij dan ook met show pensioen. Nu zijn Floor en Noes dus aan de beurt om zover te komen en dan heb ik daarna Beer en Olle ook nog om te showen. Voorlopig kan ik dus vooruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten