dinsdag 21 juli 2015

Weer kitten nieuws!

Vandaag zijn er weer twee nakomelingen van Fynn geboren. Bij Izi en Gea in Oude Pekela zijn 2 kittens via een keizersnede ter wereld gekomen. De bevalling wilde moeizaam op gang komen en het persen van Amy leverde niets op. Ik had een soort van "hot-line"met Gea en toen na een uur persen nog niets zichtbaar was, leek het me het beste om te overleggen met de dierenarts. Kort daarop kreeg ik een berichtje dat ze op weg waren naar de da. Amy`s bekken bleek te smal en dus is het een keizersnede geworden. Heel jammer natuurlijk dat het geen natuurlijke bevalling kon zijn maar na mijn ervaringen met Suus weet ik dat de zorg voor de kittens ook heel goed op gang kan komen na een keizersnede. De kittens zijn sorrel en blauw.
Olle met zijn zusje

Beer
Beer met zusjes en broertjes
Ondertussen gaat het met onze kittens geweldig. Ze zijn gegroeid van rond de 100 gram( en Neera zelfs 87 gram) naar 287 (Jinah) en 330 gram(Neera en Masour) Suus geeft ze werkelijk slagroom. Ongelofelijk hoe snel de kittens groeien en hoe grappig ze al door de doos hobbelen. Het blijft genieten om er naar te kijken.

Olle
Ook krijg ik af en toe berichtjes over Olle en Beer. deze twee mannetjes groeien ook als kool en zijn alweer  weken. Zo leuk om naar hun komst toe te leven. Olle komt op 11 oktober naar Nederland en komt dan gelijk op de show in Wassenaar waar een Somali en Abessijn special is. Ik neem dan ook Beer mee naar die show en Floortje én het nest van Suus want die kittens zijn dan 14 weken! Ik heb nog nooit een nestje mee genomen naar een show maar nu komt het zo mooi uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten