maandag 22 december 2014

Ayla knapt op!!

Met Ayla gaat het heel goed. Zij heeft nu een week of 3 haar Supralorin-hormoon staafje- en het begint duidelijk te werken. Toen ze het net had gekregen werd ze nog een keer flink krols en dus hebben we haar apart gehouden van Fynn. Ik wilde geen risico lopen dat ze toch nog gedekt zou worden.
Nu maar hopen dat het voorlopig de laatste keer was dat ze zo krols was want ze had het er weer moeilijk mee; veel kronkelen, veel schreeuwen en dus koste het weer heel veel energie. Ze is dan ook echt een "graatje", maar.....haar vacht begint duidelijk mooier te worden. Ze glanst weer en haar haar is ook weer gladder en minder warrig. Aan de vacht kun je altijd goed zien of een dier goed in zijn vacht zit en dat was bij Ayla niet zo. Haar vacht sloot niet mooi aan en was dof. Nu zie ik duidelijk dat het steeds beter wordt en dat maakt me blij.

Maar de grootste verandering is haar karakter. Ze gaat steeds meer laten zien dat ze wel relaxt kan zijn en dat ze zelfs al weer wat kan genieten van aaien en aandacht. Ook daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee. Ze had duidelijk last van haar hormonen én wat ik nu ook denk is dat ze last heeft gehad van het weg vallen van Keli. Ik had niet echt in de gaten dat Ayla aan Keli was gehecht maar ik heb wel vaak gezien dat ze Max even opzoekt om langs hem heen te strijken. Misschien heeft dat toch een rol gespeeld; alle onrust rondom de ziekte van Lex, het wegvallen van Keli, het hebben van haar eerste nest; 2014 was in alle opzichten een onrustig jaar en ik denk dat Ayla een heel gevoelig poesje is.
Hier staat Keli nog bij Ayla en haar kittens

Waarom ik denk dat Ayla uit haar doen is geweest na het wegvallen van Keli is omdat ik heel duidelijk zie dat ze naar onze nieuwe huisgenoot Scooby trekt. Vaak zijn Scooby en Ayla samen aan het spelen. Ze dagen elkaar uit, Scooby rent achter Ayla aan en soms zijn ze zelfs aan het stoeien samen. Ik ben er niet bang voor dat Ayla het onderspit zal delven bij Scooby want als ze één keer een haal geeft dan is Scooby nergens meer. Hij heeft twee keer een haal van Suus gekregen en sinds die tijd heeft hij veel respect voor Suus ;-) Helaas krijgt Scooby het wel steeds voor elkaar om Fynn op de kast te krijgen( letterlijk en figuurlijk) want Fynn doet niets terug. Maar...er komt vast een dag dat het ook voor Fynn teveel is en dan krijgt Scooby er vast van langs.

In januari wil ik Ayla nogmaals op PL laten testen en als het dan goed is mag ze hier lekker genieten van haar "hormoon-rustige" periode en daarna nog weer eens een nestje krijgen. Mocht het onverhoopt toch niet goed zijn dan zoek ik wel en nieuw thuis voor haar zodat ze daar nog jaren kan genieten van alle aandacht en liefde die ze verdient. Ik "moet" af en toe een poes herplaatsen omdat ik anders niet meer zou kunnen fokken, maar als ik een poes herplaats zoek ik altijd naar een echt goed thuis waarvan ik weet dat het een goede plek is voor een dier van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten