zondag 23 november 2014

Fynn

In april 2013 heeft Fynn zijn Supralorin gekregen zodat hij een poos niet vruchtbaar zou zijn en daardoor ook niet zou sproeien in huis. Hoe lang die Supralorin werkt is verschillend per kat. Bij
Fynn
Fynn werkte het lang, maar......in september leek het toch eindelijk uitgewerkt te zijn. Op mijn verjaardag zagen we Fynn in de ren Suus dekken en dus is er weer hoop op kittens van Fynn.
Kennelijk was de "lust" weer terug maar er zijn helaas geen kittens van gekomen. 

Ondertussen zijn we natuurlijk al weer twee maanden verder en Fynn kreeg weer een kans om een poesje te dekken. Astrid heeft een blauw Abessijn poesje wat ze graag gedekt wilde hebben. Op het moment heeft ze zelf geen actieve dekkaters, dus kwam ze op het idee om Fynn het poesje- Mosi- te laten dekken.

Mosi met haar vorige nestje
Dat moet een prachtige combinatie zijn; een prachtig gekleurd blauw Abessijn poesje samen met onze geweldig lieve en mooie blauwe Somali Fynn! Ik vind het zo`n interessante combinatie dat ik daarvan ook wel graag een poesje wil hebben. Dat zal dan een Abessijn variant poesje worden, dus met kort haar.

Astrid heeft Fynn opgehaald om bij haar in het kater verblijf kennis te maken met Mosi. En nu maar hopen dat de dekkingen deze keer wel tot resultaat zullen leiden. Toen Fynn na 4 dagen weer thuis kwam had hij zo de smaak te pakken dat hij Suus ook gelijk maar heeft gedekt. Spannend dus of Suus en/of Mosi drachtig zullen zijn. We wachten het af!

Verder komt er in januari een fawn kleurig Abessijn variant poesje bij ons wonen vanuit Engeland. Zij is geboren in september en is in januari groot genoeg om te verhuizen naar Nederland. Ik weet nog niet wat haar stamboom naam is, maar ik heb al wel een paar namen in gedachten die ik graag wil gebruiken. Ik denk aan Yoko, Neera, Jinah of Indy. Omdat ik ook nog het plan heb om van een nestje van Ayla een kitten te gaan houden kan ik voorlopig vooruit met namen geven.

Waarom ik een kitten van Ayla wil gaan houden zal ik de volgende keer schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten