dinsdag 25 november 2014

Al heel wat denkwerk gedaan....

Over Ayla heb ik advies gevraagd aan wat bevriende fokkers en daardoor heb ik mijn gedachten beter op een rijtje gekregen.

Ik hoorde van Jacqueline een vergelijkbaar verhaal over haar sorrel Somali poes Whisper( zus van mijn overleden-, en nog steeds gemiste, Tess). Ook zij was tijdens het nest stoer en ook zij zag Jacqueline als "boe-vrouw". Whisper heeft Supralorin gekregen om haar hormoonhuishouding rust te geven én Jacqueline is een tegen offensief begonnen. Whisper vaak oppakken, even verwennen en weer neer zetten zonder "iets engs"te doen.. Dat heeft resultaat gehad; Whisper is een stuk toegankelijker geworden.

Marielle wees me nog op alle veranderingen die hier zijn geweest voor Ayla,de laatste tijd. Keli weg gevallen, nieuw hondje erbij, eerste nestje gehad en niet in de laatste plaats...alle spanning en drukte rondom de ziekte en situatie van Lex. Natuurlijk voelen onze poezen dat en de één zal daar anders op reageren dan de ander.

Astrid vroeg zich nog af of ons huishouden wel zo druk is?! We hebben mààr 2 honden en 3 poezen en we zijn maar met z`n tweetjes thuis....

Alles op een rijtje gezet en ik denk dat ik eruit ben!
- Ayla krijgt supralorin zodat ze een lange periode krijgt om weer wat in gewicht aan te komen. Haar nest en alle krolsheden daarna hebben veel energie van haar gevraagd. Ze is dan niet meer om de 2 weken krols en het is ook geen gedoe met de pil- die ook nog nare bijwerkingen kan geven.
- Ik laat haar in januari opnieuw testen op PL en mocht ze dan nog steeds PL1 hebben, dan zoek ik een nieuw thuis voor haar, maar dan heeft ze eerst de kans om in haar vertrouwde omgeving wat stabieler te worden. Mocht ze PL vrij zijn en zie ik dat ze opknapt door dikker te worden én meer vertrouwen te krijgen, dan blijft ze hier en mag ze later ng een keer een nestje krijgen!
Verder ga ik een charme offensief in ga zetten. Kijken of ik haar door meer- en fijne aandacht kan laten zien dat ik heus niet zó eng ben.

Bedankt dames voor het meedenken! Ik denk dat Ayla deze kans verdient. Zij is een prachtig poesje en ik heb tijdens haar nest gezien dat er ook een fantastisch karakter in haar verborgen zit. Nu is het mijn taak om dat een kans te geven om naar voren te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten