dinsdag 27 augustus 2013

Ayla

Nadat ik een beetje gewend was aan het idee dat Tess er niet mee was begon het toch weer te kriebelen in mij. Drie katten in huis is wel erg weinig als er 5 mogen zijn. Ik ben dus voorzichtig gaan zoeken op Facebook want daar heb ik wel een paar honderd fokkers en liefhebbers van Abessijnen en Somali`s dus dat is de goede plek om te zoeken. Als fokkers een nest hebben komt dat op Facebook te staan met mooie foto`s omdat de fokkers trots zijn op hun nestje.
Ik kom meerdere nestjes tegen en dat maakt het leuk om te kijken, websites te bekijken en informatie te vragen.
Ik kom in verschillende landen terecht, bij verschillende fokkers, die nogal verschillende prijzen vragen. Ik kom er achter dat de Nederlandse prijs voor een kitten om mee te fokken een heel stuk lager ligt dan in de landen om ons heen. Ik denk dat ik daar wat aan moet gaan doen want de buitenlandse fokkers die bij mij een kitten kopen moeten vast wel een beetje lachen om de prijs.

Uiteindelijk kom ik terecht in Zuid-Duitsland terecht bij een fokker met een prachtig nestje met daarin nog een sorrel meisje beschikbaar. Het contact met Karola verloopt gelijk goed en dat komt mede omdat zij in het Engels kan mailen en dat is een stuk makkelijker dan in het Duits. We zijn het snel eens. Ik doe een aanbetaling en ik weet nu dat Ayondela de la Lubaya bij ons komt wonen:-)

Dan krijg ik ook regelmatig foto`s toegestuurd en het is echt een prachtig poesje met een heel diepe warme kleur. Ik ga gelijk nadenken over een naam want Ayondela zal het niet zijn als roepnaam. Het lijkt me leuk om een naam te verzinnen die is afgeleid van haar stamboom naam en ik verzin Aya. Ik schrijf natuurlijk op Facebook over het kleine poesje wat bij ons komt wonen en daar krijg ik als suggestie de naam Ayla. En dat gaat het worden.
Mooi afgeleid van haar stamboom naam en ook nog mooi klinkend. Nu begint het wachten tot Ayla groot genoeg is om bij ons te komen wonen. De planning is om haar te gaan halen op 20 september. Omdat het zo`n eind rijden is gaan we op vrijdag heen, slapen een nachtje in een hotel en halen Ayla op zaterdag op om haar mee naar huis te nemen. Ik kijk er nu al naar uit:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten