dinsdag 20 augustus 2013

Er komt toch een vervolg

Op 11 juli schreef ik over Suus die was ontsnapt en een gezellige nacht had gehad met een rood/witte htk( huis tuin en keuken) kater. Nu dacht ik dat Suus niet krols was, dus ik had niet echt gekeken of er een vervolg op deze- bij nader inzien- wilde nacht was want er kon toch niets van komen....dacht ik....

Maar deze week zag ik toch ineens iets wat het tegendeel laat zien. Suus lag op de tafel,lekker in het zonnetje en daar zag ik het....enorme roze, grote tepels en dat is toch echt een teken van een dracht! Ik was werkelijk geschokt want ik had Suus echt niet krols gezien, niet voordat ze ontsnapte en ook niet toen ze terug was van har nachtelijke avontuur. Op het moment is Flo krols en dat is echt niet te missen met al het geschreeuw wat ze doet. Maar Suus was kennelijk heel stilletjes toch vatbaar voor de charmes van dit rood/witte mormel.
Het verklaart wel een aantal dingen die ik al een poosje zag; Flo doet erg lelijk tegen Suus en dat deed ze de vorige keer dat Suus drachtig was ook. Ik dacht dat het kwam omdat Tess weg is gevallen en dat de dames nog aan het strijden waren wie er de baas zou worden, maar nu blijkt dat Flo al een hele poos wist dat Suus drachtig was. Verder werd Suus de laatste tijd duidelijk zwaarder. Ik dacht- heel naïef- dat ze eindelijk aan het bijkomen was na alle stress die ze heeft gehad nadat haar kittens weg waren.Daar heeft ze veel last van gehad en daardoor werd ze  maar niet dikker.Maar nu dus wel en ik was blij.Ik heb haar ook nog ontwormd zodat ze weer helemaal bij kon komen. Duidelijk heel naïef dus want ze werd gewoon dikker omdat ze drachtig was. Ze eet ook als een wolf, maar dat gaat natuurlijk ook naar de kittens

Gelukkig kon ik op mijn weblog precies zien wanneer Suus ontsnapt was en dus weet ik nu zeker dat ze aankomende donderdag al 6 weken drachtig is. Ze is nog niet zo heel dik dus ik ben heel benieuwd hoe veel kitten er in zitten. Omdat ik weet dat de kittens van Somali`s en Abessijnen veel kleiner zijn dat de kittens van een htk kat. Ik ga as donderdag dus een röntgenfoto van Suus haar buik laten maken om te zien hoeveel kittens er in zitten en dan kan ik in overleg met de dierenarts besluiten wat de beste optie is voor Suus. Wordt het een geplande keizersnede omdat er twee grote kittens verwacht worden of toch een natuurlijke bevalling omdat er meerdere kleinere kitten komen. We weten donderdag meer!

Ik ben wel heel benieuwd wat er geboren gaat worden, welke kleurtjes kittens levert deze combinatie van sorrel(rood) gekleurde Suus op met die wit/rode kater? Kleine sorrel kittentjes met witte voetjes.....  ik kijk er nu al weer naar uit al ik liever wat langer rust gehad in huis zonder kittens. Maar nu ze komen gaan we er natuurlijk gewoon ook weer van genieten:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten