vrijdag 13 april 2012

Het is bijna zover!

Maandag vertrekken Jessie en ik naar Zweden om ons kleine meisje Helinka`s Katharina op te halen:-) Het hotel is geboekt, ik heb gekeken hoe lang het ong, rijden is en ik ben lijstjes aan het maken wat er allemaal mee moet. Tenslotte hebben we behalve spullen voor onszelf ook spullen nodig voor Kate( zoals zij zal gaat heten). Zij moet een heel eind mee in de auto, dus neem ik een grote bench mee met daarin een kattenbakje en bakjes voor eten en drinken en, om alvast een beetje aan "onze" geur te wennen, een mandje wat al in de achterkamer heeft gestaan zodat het lekker naar onze poezen en honden ruikt en misschien dat dit al een klein beetje gewenning geeft. En natuurlijk is het gewoon een lekker plekje om te slapen als ze 11 uur in de auto moet zitten om hier thuis aan te komen.Met Tess heb ik natuurlijk al eerder een poos in de auto gezeten, maar die had het grootste gedeelte van de reis haar zusje Whisper bij zich, dat is toch anders dan alleen! Dat reisje was samen met Jacqueline, waar Whisper is gaan wonen.
Maar....eerder heb ik met Astrid al eens een Bengaal poesje uit Zweden gehaald en dat is ook goed verlopen al hebben we Moos(spreek uit Moes, het Engelse woord voor eland, waarvan we gehoopt hadden die onderweg te zien) de hele reis niet gezien omdat ze verstopt zat onder het dekentje wat in de bench lag. Al met al ben ik al een ervaren "poesophaler" want - ook met Astrid- ben ik ook al naar Denemarken geweest om daar een Abessijn kater op te halen bij "Erik de Noorman"( grapje met Astrid)genaamd Espresso( de vader van Fay- onze fawn Abessijn poes dat is verhuisd naar onze dierenarts Daphne).Ik geloof dat ik een beetje afdwaal want ik was aan het vertellen over onze trip naar Göteborg as maandag. We vertrekken rond 6u `s morgens en Jessie en ik kunnen om de beurten rijden, dus dat zal hopelijk lekker opschieten. Lekker broodjes, drinken en wat te snoepen mee en leuke cd-tjes om te luisteren en dan zijn we ong. 11u later in Göteborg. Daar heb ik een hotel besproken voor 2 nachten want we zijn maandagavond en dinsdag lekker daar om de stad te gaan bekijken, en daar hebben Jessie en ik zin in:-)
De Zweedse fokster komt op dinsdagavond aan met het vliegtuig met onze kleine Katharina. Ik heb haar net in een mail gevraagd waar zij ons wil ontmoeten en ik hoop dat we het allemaal goed duidelijk gaan krijgen want het is best een avontuur natuurlijk....Op zo`n moment ben ik erg dankbaar dat er mobiele telefoons zijn want dat maakt het een stuk makkelijker om contact te houden. Zeker als er ergens iets tegen zit en we elkaar niet gelijk treffen op de afgesproken tijd, bijv. omdat het vliegtuig met vertraging vertrekt oid.

2 opmerkingen:

  1. Daar sta je als leek toch niet bij stil dat het leven van een poezenhoudster en -haalster zo avontuurlijk kan zijn (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaar mijn blog:-) En het word gelezen merk ik steeds weer, dus dat maakt het extra leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen