woensdag 25 april 2012

Ons Zweedse meisje

Ons Zweedse meisje is nu een week bij ons en het gaat heel erg goed met haar. We hebben ondertussen ook een passende naam gevonden en noemen haar Suus. Kate vonden we te hard voor haar en dus moest er een nieuwe naam verzonnen worden. Lotje, Moose, Flicka (meisje in het Zweeds) zijn als mogelijkheden langs gekomen, maar Jessie kwam met het idee van Suus, en dat past!
Onze Suus is een erg onverstoorbaar meisje dus het wennen hier in huis is vlot verlopen. Eerst alleen met Flo- heus wel geblaas en gesis- maar dan vooral van Flo haar kant, want Suus liep onverstoorbaar alles te ontdekken. Toen in de huiskamer met Tess erbij en wonderlijk genoeg reageerde Tess aardig rustig op Suus. Het meest wennen voor Suus waren de honden. Toen ik Suus op mijn arm had en we ineens voor de honden stonden schrok Suus zo dat ze blies en spuugde naar die "witte monsters" maar ook...haar nagels uitsloeg in mijn neus. Heftig bloeden natuurlijk( de druppels op de grond) maar dat kon ik Suus niet kwalijk nemen, ik had beter moeten opletten!
Ik heb haar daarna iedere keer mee genomen naar de achterkamer om ook te wennen aan Fynn en deze ruimte. Eerst zonder honden erbij en later met de honden en toen ik het idee had dat ze alles wel aardig onder controle had heeft ze hier voor het eerst geslapen. Dat was in het weekend al, dus dat is snel. Wat we in Zweden al hadden gemerkt blijven we hier ook zien, Suus is een ontzettend lief en mensgericht poesje wat niet snel van haar stuk te brengen is. Ik zie haar nog niet echt spelen met de andere poezen maar ze speelt wel heel veel alleen met alls wat er is. Ze is ook heel graag buiten al heeft ze het kattenluik nog niet helemaal door, dus af en toe zet ik haar gewoon buiten in de ren en later laat ik haar dan weer binnen.
Kortom; Suus is een fantastische aanwinst voor ons hier thuis- Jessie en Lex zijn ook van af het begin aan gelijk gek op haar, dus dat is super- en ook voor de cattery kan ze een mooie aanwinst zijn al zal ik haar eerst maar eens lekker laten opgroeien en "kind" laten zijn totdat ze evt. zo ver is dat ik met haar kan fokken. We zien wel hoe het loopt, voorlopig ben ik dik en dik tevreden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten