woensdag 23 februari 2011

Waar moet ik beginnen....

Het is al een poosje stil op mijn blog, maar dat is niet omdat er niets te vertellen is.....juist niet....ik weet niet waarmee ik moet beginnen.

Eerst maar het vervolgverhaal Fay en Nimah.
Zij zijn nog steeds hier en dat wordt er niet leuker op. Fay is geregeld zo vreselijk gestresst dat ik sinds gisteren helemaal onder de krabben zit. Zij wilde de kattenkamer uit, maar Tess zat op de overloop. Tess is de grootste aanleiding voor stress, dus ik dacht Fay wel even tegen te houden. Nou dat heb ik geweten. Niet dat ze mij brobeerde te pakken hoor, maar door haar angst en geworstel om los te komen liep ik de nodige krabben op en dat doet zeer.....Uiteindelijk moest ik haar toch los laten want mijn hand en been zaten onder het bloed. Ik zat nl. op mijn knieeen en toen hakte ze ook nog even in mijn been. Arme ik.....of moet ik zeggen ARME FAY!! Zo zielig om te zien hoe ze verandert van een uitermate lieve poes in een bang monster. En dat eigenlijk vooral door Tess. Tess lijkt er plezier in te hebben om Fay constant op te zoeken om haar de stuipen op het lijf te jagen.
"Gelukkig" begint het nu op te schieten dat Fay en Nimah gaan verhuizen. Eigenlijk heb ik met de verhuizing van Nimah meer moeite dan met die van Fay. Voor Fay is het echt nodig dat zij op een rustig plkje terecht komt waar ze weer happpy kan zijn, maar dat Nimah mee gaat is best heel moeilijk. Ze zit op het moment constant op schoot en dat maakt dan wel duidelijk dat we een heel fijne poes kwijt raken. Ik hoop dat de dames het fantastisch gaan doen bij Daphne want als ik eenmaal maar heb gehoord dat ze hun plekje hebben gevonden dan kan ik ze los gaan laten.

Verder is Rana ziek. Zij heeft diaree en moet af en toe ook overgeven. Ondanks dat ze nu al een dag geen eten heeft gehad gaat het diaree hebben maar door. Ben er al in de nacht uit geweest om haar uit te laten want dan kan ze het niet meer ophouden. Heel zielig natuurlijk en ook voor mij want de meesten weten wel hoe ik `s nachts ben. Ze heeft nu pilletjes om haar darmen en maag wat tot rust te brengen en als dat niet helpt en ze heeft morgen nog diaree dan gaan we maar- weer eens- naar de dierenarts. Daar hebben ze een goeie patient aan ons want er is steeds een dier wat hun hulp nodig heeft. Gelukkig kan dat en is het meestal afdoende, maar het kost wel heel veel geld iedere keer. Maar....als je beesten hebt dan heb je die verantwoording er ook bij:-)
Ik hoop wel dat het snel verbeterd want diaree is niets voor Rana. Normaal heeft juist Rana een darmstelsel wat wel geasfalteerd moet zijn want wat ze ook eet- aarde, paardenpoep, konijnenkeutels, pollen gras- ze heeft NOOIT diaree. Ze is ook erg magertjes geworden en dat geeft wel zorgen. Over 4 dagen wordt deze dame alweer 10 en we moeten er natuurlijk niet aan denken dat dit het begin is van "gekke dingen".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten