zondag 29 april 2018

Vervolg Noes

Afgelopen donderdag met Noes naar de KNO arts geweest. Dat werd geen vrolijk bezoek. De arts keek in het oor en had al vrij snel een idee wat het was.....een poliep waarvan een heel klein stukje door het trommelvlies stak. Ze nam de moeite om alles voor ons te tekenen en haalde er ook nog een schedeltje bij om alles duidelijk uit te kunnen leggen.

Er waren eigenlijk twee mogelijkheden; of er zou een kleine poliep zitten in het stukje voor het trommelvlies of er zou een heel grote poliep zitten waarvan alleen dat kleine stukje een uitweg had gevonden. Dit laatste was het meest aannemelijk met de klachten die Noes laat zien.
Ze legde ook nog uit dat het soms zo is dat een poliep zo groot is geworden dat ze die via een sneetje onder het oor met een scoop weg kunnen trekken. Dan pakken ze het bij het steeltje en trekken het hele ding naar buiten. Dat is ook verreweg de "goedkoopste" ingreep.

Om goed te kunnen beoordelen hoe de situatie in het binnenoor van Noes is moest er een CT scan gemaakt worden. En dat kon gelijk. Daar hing natuurlijk gelijk een flink prijskaartje aan maar om goed te kunnen beoordelen waar we het beste aan zouden doen, heb ik toch besloten die CT scan te laten maken. Noes was al nuchter dus kon gelijk onder narcose.

De uitslag van die scan was zoals we eigenlijk al wel verwachtten....het hele binnenoor zit vol gegroeid en zou alleen met een heel dure operatie te verwijderen zijn. En dan kom je voor een buitengewoon moeilijke keus te staan.....inslapen of opereren...

Volgens de arts moesten we daar maar eens goed over nadenken in het weekend en ze belt mij maandag. Mijn eerste gedachte was dat ik het echt te veel geld vind en dat Noes dus zal inslapen. Daarbij is Noes natuurlijk niet meer van mij, maar van neef Bart, en die kan zo`n operatie zeker niet betalen.
Nu is het zondag en ik merk dat ik bezig blijf met Noes. Een verder gezonde poes, met een geweldig karakter, nog zo jong(3 jaar en half jaar precies) in laten slapen terwijl er een behandeling mogelijk is met een heel grote kans van slagen....

Dus heb ik Bart vanmorgen een app gestuurd om te kijken hoe we het voor elkaar kunnen krijgen om dit bedrag bij elkaar te krijgen. Hij en ik, allebei 50%. Ik pas mijn vakantie budget wel aan....dan maar korter en dichtbij op vakantie. Dat is toch ook helemaal niet erg?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten