vrijdag 24 maart 2017

Saadani ook verhuisd

Het is toch anders gegaan dan gedacht.
Saadani zou hier blijven wonen als nieuwe aanwinst voor de cattery en als gezellig huisgenootje. Helaas leek het erop dat het niet ging tussen de dames poezen; Dani zat steeds vol met korstjes en dus had ik het idee dat er onenigheid was tussen de dames. Dani was een pittig meisje- dat wist ik al- en dat zijn Fiep en Mila ook. Kennelijk was er strijd tussen deze 3 dames en dat vond ik geen fijn idee. Tenslotte was Dani nog een baby en als er nu al onenigheid was, wat zou dat dan worden als ze volwassen is. Ik durfde het niet aan....

Ik zit zelf ook minder rustig in mijn vel na het overlijden van Lex en dan kan ik er geen onrust in het kattenvolkje bij gebruiken. Nu hadden de mensen die Akiki hebben al aangegeven dat vrienden van hun helemaal gevallen waren voor Akiki en zelf ook graag een Somaby zouden willen hebben. Ik heb hun dus gemaild dat Dani toch ter beschikking was en toen was het snel rond. Vrijdags dat berichtje, zondag kwamen ze kijken en ze werden gelijk verliefd op Dani. En dus....ging ze gelijk mee naar Amsterdam.
Dani wordt gemist. Ze was zo`n ongelofelijk aanhalig poesje, altijd bij me op schoot, liet zich rond dragen door mijn kleindochter en was altijd in de buurt. Het lijkt erop dat ze ook wordt gemist door Mila want die was de eerste dagen echt aan het zoeken naar haar speelmaatje.
Gelukkig krijg ik goeie berichten over Dani; het gaat geweldig in haar nieuwe huis en ze heeft haar mensen al helemaal om haar pootje gewonden. Er zijn daar ook 2 kleine meisjes en die zullen reuze veel plezier hebben van Dani, daar ben ik van overtuigd!

Omdat Noes is gesteriliseerd na de geboorte van haar eerste nestje betekend dat dat ik niet verder kan met de lijn van Noes. Maar.....de twee poesjes die naar Antoinette en Douwe zijn gegaan mogen misschien allebei een nestje krijgen. Mocht dat zo zijn dan kan ik via die poesjes dus weer de lijn van Noes in huis krijgen. Stel je voor dat die dametjes gedekt worden door Olle dan zou ik via een kitten uit die combinatie de lijn van Olle, Beer én Noes in huis krijgen. Dat zou geweldig zijn want ik ben gek op het karakter wat ik terug zie in mijn eigen poezen/katers en in de kittens die hier zijn geboren.

En dan staat op mijn verlanglijstje nog een kitten uit Italië. Een aantal jaren geleden is Adèle( één van de "love baby`s uit de combinatie Fynn en Flo) naar een Italiaanse fokker gegaan. Uit Adèle is Yoko geboren- een mooie blauwe poes. Uit Yoko zijn kittens geboren die ik pas op Facebook zag staan. Ik viel gelijk voor hun uiterlijk, zoooo mooi! Nu was het de afgelopen tijd natuurlijk niet het juiste moment om een kitten uit Italië te halen( ze waren trouwens ook allemaal al besproken ;-)) Maar de fokster houd een poesje van het nest van Yoko en als dat poesje groot genoeg is om kittens te krijgen dan wil ik daar heel graag een kitten van. Dat is nog toekomst muziek, maar het maken van plannen en de voorpret blijft leuk. En....de Italiaanse fokker weet het al. Zo kom ik dan via een omweg, waarin nieuw bloed is toegevoegd, toch weer uit bij mijn eigen lijnen. En dat is fijn want zoals ik al zei; ik ben gek op de karakters van mijn eigen poezen en de "Bahir Dar kittens".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten