maandag 27 maart 2017

Lizzy is gekomen......

Voor wie het nog niet weet.....ik heb weer een paard!!

Lizzy is een- bijna- 5-jarige zwart-bonte Tinker merrie.
Ik heb haar nu 3 weken en ik ben heel blij met haar. De laatste paar maanden had ik al veel zitten kijken naar Tinkers. Ik wist dat er weer een paard zou komen als Lex overleden zou zijn. Dat klinkt misschien een beetje ongevoelig maar zo is het zeker niet bedoeld. Lex wist ook dat er weer een paard zou komen en hij vond dat ik dat vooral moest doen. Natuurlijk zou mijn leven door gaan na zijn overlijden, ik ben 52 en dat is te jong om "achter de geraniums te gaan zitten".
Omdat ik al veel had bekeken wist ik goed waar ik heen wilde om te gaan kijken naar een paard en dus heb ik geïnformeerd bij deze stal. Op dat moment stonden er twee Tinkers die geschikt voor mij leken en dus heb ik met Astrid overlegd wanneer we konden gaan kijken. Het was even een eindje rijden naar Coevorden in Drenthe maar met z`n 3tjes in de auto( Sjarai ging ook mee) schoot het toch best op. Ondertussen was er al 1 van de "geschikte"merries verkocht maar gelukkig was degene die ik het leukst vond- Lizzy dus- er nog wel. En dat was snel voor elkaar. Een mooi uitziende Tinker merrie met een donkere staart( handig zodat ik niet steeds hoef te wassen) stond op mij te wachten; niet te groot, gek op knuffelen, een beetje ondeugend maar betrouwbaar en vooral ook een vriendelijke blik in haar ogen. Het meisje van stal liet haar eerst even lopen onder het zadel en daarna mocht ik! En dat ging best. Het meisje liep nog mee en het was duidelijk dat Lizzy graag achter haar aanliep, maar toen ik haar van haar weg stuurde deed ze dat ook gewoon. TOP!!
Lizzy met vriendin Robien
Aanbetaling gedaan en terug nar huis om te verzinnen hoe ik haar hier zou krijgen.

Dat was ook snel rond want Mario- de man van Astrid- wilde wel met mij rijden en dus heb ik een paarden vrachtwagentje gehuurd en daarmee zijn we haar op zondag 5 maart op gaan halen. Astrid wilde dit feest natuurlijk niet missen en ging ook mee. Ik was erg blij dat Mario wilde rijden want ik was toch wel erg zenuwachtig. Maar alles verliep heel soepel en Lizzy liep zo de auto in waarna we rustig- met onze kostbare lading- op weg naar stal zijn gegaan.
vriendinnetjes 

Lizzy mocht eerst even in de bak kennismaken met de andere paarden en dat verliep best rustig. Natuurlijk was er opwinding in de groep want er komt niet elke dag een nieuw paard en natuurlijk moest Amos even laten zien dat hij de leidende hengst( hij wil niet weten dat hij eigenlijk een ruin is) van de kudde is, maar verder viel het best mee. En dus.....hebben we Lizzy al vrij snel in de wei gelaten. Het kost even een paar dagen om de rangorde in de kudde duidelijk te krijgen en vooral Kyros- de oudste man van het stel- wilde wel laten zien dat hij zijn mannetje nog wel stond. Hij begon Lizzy gelijk op te drijven maar dat was met een paar dagen over en Lizzy heeft haar plekje in de groep gevonden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten