vrijdag 4 september 2015

Druk, druk, druk....

9 poezen/poesjes in huis....ja, dat is druk!!
Maar....ook heel gezellig en nooit saai ;-)

Beer
Afgelopen maandag is Beer bij ons komen wonen. Beer is mijn toekomstige dekkater. Dat duurt nog een poos want het ventje is op 30 mei geboren en hij is nu dus gewoon een nieuw huisgenootje wat behoorlijk moet wennen. Bij Astrid- mijn vriendin en fokker van Beer- was hij al een hoop gewend; hondjes, kinderen en meerdere katten, maar nu is natuurlijk toch alles nieuw voor hem.
Hij heeft een poosje op de krabpaal zitten rondkijken en kwam na een paar uurtjes al de kamer instappen. Wat een ongelofelijk relaxt ventje!! Hij lijkt op zijn vader:-)

Vooral Scooby levert aardig wat stress op bij Beer. Scooby is heel druk en opdringerig naar de katten
Beer met papa Fynn
en daar moet Beer erg aan wennen. Ik hoor dus veel geblaas en getuf. Abessijnen kunnen echt tuffen/spugen als ze in een situatie komen de ze wel heel bedreigend vinden. Ik ben er vast van overtuigd dat het een kwestie van een aantal dagen is voordat Beer gewend is aan Scooby en ik moet zeggen dat het nu- vandaag is het vrijdag- al behoorlijk goed gaat.

Natuurlijk gaf de komst van Beer weer wat onrust in de groep, die nog niet helemaal aan elkaar is
gewend. Ik bescherm Beer een beetje tegen Noes, Fiep en Floor. Deze dames willen duidelijk laten zien dat Beer zich niets moet verbeelden hier in huis. Zij waren er eerder en dat laten ze blijken ook.
Noes, Fiep en Floor
Suus en Fynn reageren veel rustiger op de komst van Beer en zij laten zich ook niet gek maken door de 3 jongedames die ook tegen Fynn en Suus nog duidelijk laten zien dat ze heus heel stoer zijn. Fynn reageert daar helemaal niet op, dus die lol is er snel vanaf; Suus wil nog wel laten blijken dat ze niet moeten denken dat ze haar de baas kunnen worden, maar het gaat al behoorlijk goed hoor. Eigenlijk beter dan ik had verwacht!
`s Nachts hou ik de boel nog wel gescheiden. Fynn, Suus, hun kinderen en Beer in de kattenkamer en Noes, Fiep en Floor in de huiskamer. Ik durf het nog niet aan om ze met z`n allen in de kattenkamer te hebben want er is daar minder ruimte om je terug te trekken en zo vertrouwd zijn ze nog niet met elkaar.

Afgelopen nacht heb ik voor het eerst Noes toegevoegd aan de kattenkamergroep en ik ben er van overtuigd dat Fiep en Floor binnen afzienbare tijd ook bij de groep aan kunnen sluiten. En dan....komt Olle......en hebben we ws weer wat onrust in huis, maar.....daarna zijn we compleet, dus dan kan de echte rust weerkeren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten