maandag 5 november 2012

XSARA

Een opgelucht gevoel......Xsara begint te groeien!! Zijn we al aan het bijvoeden sinds vorige week zondag....nu, een week later begint ze pas te groeien!
Vanmorgen woog ik haar weer en ze is sinds gisterochtend 13gram gegroeid. Dat lijkt maar een heel klein beetje, maar op een gewichtje van- gisteren- 154gr., is het groeien naar 167gr. een hele stap vooruit. Vooral ook omdat we haar al een week niet zagen groeien, ook niet afvallen, maar dat geeft een gek gevoel. Zowel Lex en ik waren af en toe echt aan het twijfelen of we er wel goed aan deden om maar door te gaan met Xsara.
Maar we zagen wel dat ze zich net zo ontwikkeld als de andere kittens; oogjes open, wankele pogingen om te lopen en ze was ook steeds echt levendig, dus zijn we toch steeds door gegaan.
Ik heb gisteren Astrid ook nog even laten kijken omdat zij in de vele jaren dat ze al fokt ook wel eens zo`n mini muis heeft gehad en zij was heel hoopvol. ,,Gewoon door gaan, dit komt wel goed" was haar antwoord, dus dat geeft dan ook weer meer overtuiging dat we goed bezig zijn. En nu ze vanmorgen dan ook nog was gegroeid......joepie!!

We doen de verzorging van Xsara zeker niet alleen; in de nacht drinkt ze nog wel bij mama want ze valt in de nacht nooit af, maar.......onze grootste hulp is Max.
Als ik de spuitjes met melk ga klaarmaken voor Xsara weet Max al dat hij zo mag helpen. Als ik Xsara ga halen in de achterkamer staat hij al te wachten achter de keukendeur om zijn taak uit te voeren; het stimuleren van de darmpjes door te likken en het weg werken van de poep daardoor!
Hij is echt vol aandacht voor Xsara en zo bewijst hij iedere keer maar weer wat een ontzettend klein hartje hij heeft. Zo`n kanjer van een hond en dan helpen met zo`n iemniemienie frummeltje.....ik blijf het bijzonder vinden:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten