dinsdag 27 december 2011

Vuurwerk...

...wat een ellende...Midden in de nacht harde knallen en een hond die bijna tegen het plafond springt en dan de deur eruit probeert te springen. Max is zo bang voor vuurwerk dat is echt heel zielig. Ik heb wel pilletjes voor hem om het enigzins te onderdrukken maar daar ben ik nog niet enthousiast over. Misschien dat het wel wat werkt- was het zonder nog erger- maar hij is nog steeds bang. Als wij in de buurt zijn dan komt hij bij ons steun zoeken. We reageren dan niet omdat je de angst anders zou versterken, maar hij mag wel tegen ons aan komen staan natuurlijk. Dan kan hij het nog wel uithouden, maar als we eenmaal naar bed zijn dan gaat het minder. Ik denk dat ik voor Ouderjaarsnacht toch maar diazepam ga halen bij de dierenarts want anders is het niet te doen voor hem.Max is nu ruim 4 jaar en de eerste twee jaar ging het prima met hem, helemaal niet bang. We hebben het idee dat er vuurwerk voor onze voordeur is gegooid toen de honden in de gang waren want hij associeert het enge gevoel bij de gang. Vorig jaar zijn we naar Drenthe geweest om het knallen te ontvluchten maar daar hadden we dit jaar niet zo veel zin in. Zo`n weekje Drenthe met feestdagen is behoorlijk duur en dus hebben we besloten om gewoon thuis te blijven en te zien hoe het gaat. Ik ben de hele week( tot Oudejaarsdag) vrij en Lex is met Oud en Nieuw thuis, dus dat scheelt wel heel veel voor Max. Stilletjes hoop ik dat het lekker hard regent met Oudejaar want dan is het snel klaar met het geknal, maar dat zou wel weer jammer zijn voor iedereen die wil genieten van het vuurwerk. Als iedereen nou eens alleen siervuurwerk zou gaan kopen, dat zou een hoop schelen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn. Toch maar diazepam om Max een nachtje "plat" te leggen en dan hebben we het ergste hopelijk weer gehad.

2 opmerkingen:

  1. Hai Marjon, mijn Witte herder is ook zo bang van vuurwerk, ik geef hem nu al een paar dagen bachbloesem druppels, helpt echt!! Ik ben het 1 keer vergeten te geven en dat merkte je meteen, het was echt zo zielig, hij was er ziek van. Het helpt echt, maar heeft wel even de tijd nodig voordat het wat doet. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anouk: Ok, dat is een goeie tip voor volgend jaar, bedankt!Ik hou niet zo van medicijnen, maar dit is zo zielig voor Max dat we hem toch die rust gunnen dmv pilletjes. Fijne Jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen