vrijdag 12 maart 2021

De tijd vliegt voorbij

De kittens van Yossje zijn vandaag alweer 9 weken. Morgen gaan we naar de dierenarts voor de eerste gezondheidscontrole en de eerste vaccinatie. Ik ga naar mijn vertrouwde dierenarts in Ede want ik heb hier nog geen praktijk gevonden waar ik een groot vertrouwen in heb. En dat vind ik heel belangrijk; zeker bij een eerste dierenarts bezoek van een nest kittens.


Daarbij gaat Leyka ook mee om te kijken wat er nog te doen is aan haar slechte achterhand. Ze zakt steeds meer door haar poten en beide poten "wiebelen" overal heen. Ik ben begonnen met het geven van pijnstilling om te kijken of dat verschil zou maken. En ja, dat doet het. Ze loopt niet beter maar wel sneller en heeft duidelijk meer zin om te spelen. Kennelijk had ze dus toch pijn. Omdat ze dat niet aan kan geven had ik afgelopen week ineens het idee om eens uit te proberen of ze zou reageren. Dit is natuurlijk iets wat ik dan gelijk met de dierenarts kan bespreken morgen. 

Ook gaan beide katers- Happy en Ravi- mee om bloed geprikt te worden. Dat moet regelmatig herhaald worden omdat beide mannen poezen op bezoek krijgen om te dekken.

Zo wordt het rijden naar Ede zeker de moeite waard want ik combineer het bezoek voor een aantal dingen


. Tel daarbij op dat de dierenartsen hier in de buurt een stuk duurder zijn en dan is het die kilomers helemaal waard.

Met de kittens van Yossje gaat het goed. Ze ontwikkelen zich snel en nemen al aardig het huis over. Ze klimmen overal op en in en zijn niet snel bang. Ze trekken zich ook weinig meer aan van Jente en Leyka en dat is mooi om te zien. Wel zijn er 2 van de 4 die een beetje vieze oogjes hebben en wat snotteren en dus is het fijn dat ze morgen goed gecontroleerd worden.


Ook heeft 1 van de poesjes een zeer pootje, wat ze bijna niet durft neer te zetten. Ook daar kan gelijk naar gekeken worden. Ik hoop natuurlijk dat het iets kleins is, maar het maakt het bezoek aan de dierenarts wel spannender. ZoÇı eerste controle is al spannend; zijn alle longetjes en hartjes goed, het katertje zijn balletjes ingedaald en kloppen de gebitjes. Morgen middag heb ik daar zekerheid over en dan kan ik dat ook laten weten aan de kittenkopers.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten