woensdag 28 mei 2014

Suus en Ayla

In de tussen tijd is er nogal wat gebeurt.

Suus ( Helinka`s Katharina)
Ondertussen is Suus al dik 7 weken drachtig,dus nog een kleine twee weken en dan zal ze gaan bevallen van haar kittens. Ik vind haar niet zo dik en heb het gevoel dat het twee- hooguit drie kittens zullen zijn. Altijd leuk om een gokje te wagen natuurlijk maar ik moet echt afwachten om het zeker te weten totdat ze zijn geboren. Suus in haar dracht ontzettend rustig- ze slaapt veel- en aanhalig. Ze kan geen genoeg krijgen van het komen knuffelen bij ons en dat maakt haar zooo leuk. Een gewoonte van Suus is om, als ik op de bank zit, te komen bijten en likken in mijn haar. Ik zie dat als een blijk van liefde en kan dat ook heel goed hebben. Alleen is de kracht van haar liefkozingen toegenomen nu ze drachtig is en dat is iets minder. Ze bijt me nu gewoon in mijn hoofd! Ik geloof nog steeds dat het echt lief is bedoeld maar het doet wel zeer :-(
Spannend wanneer Suus gaat bevallen en wat er voor kittens geboren gaan worden; welke kleurtjes, hoe veel en welk geslacht!
Suus 5 weken drachtig

Mijn plan om een kitten van Suus te gaan houden is een beetje verandert. Ik heb nl ook een afspraak met Anne en Carina in Noorwegen om een kitten te ruilen. Ik wil graag een kitten van Blue- de dochter van Fynn en Flo- die bij een gastgezin in Noorwegen woont. Ze hoort bij de cattery Kiachero- van Anne en Carina- maar zij hebben ook poezen en katers die ze in een gastgezin laten wonnen zodat ze meer fok combinaties tot hun beschikking hebben.

Blue(Yeti Kiachero of Bahir Dar)
Ik heb gezien dat Blue erg mooie kittens geeft en ook is de afstamming van Blue erg leuk. In haar is, behalve Fynn en Flo als ouders,ook Tess vertegenwoordigd doordat de moeder van Flo- Whisper- een volle zus is van Tess. Omdat ik Tess nog steeds mis vind ik het heel leuk om toch een klein stukje van haar terug te krijgen in de familie band dmv een kitten van Blue.
De kater die ze in Noorwegen in gedachte hebben als vader voor een nestje van Blue is Leon en hij is- een aantal generaties terug- verwant aan Suus! Dat zou dus betekenen dat ik Fynn, Flo, Tess én Suus in één kitten verenigd heb. Is dat niet fantastisch?!

Leon en Blue in Noorwegen
Dit betekend wel dat ik eigenlijk beter een kitten van Ayla kan gaan houden want dan heb ik haar bloedlijn ook blijvend in huis. Helemaal zeker ben ik daar nog niet over en zoals jullie weten veranderen mijn plannen nogal eens, dus misschien moet ik nog maar geen uitspraken gaan doen over het houden van een kitten.

De enige zekerheid die ik nu heb is dat ik ga voor een kitten van Blue uit Noorwegen. Zij zal in de herfst gedekt gaan worden en dan moeten we natuurlijk ook nog afwachten of er een poesje geboren gaat worden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten