maandag 14 oktober 2013

Ze zijn GEGROEID!!

Vandaag heb ik de kittens gewogen omdat ik ze graag wilde ontwormen. Zaterdag waren ze nl 4 weken, dus het is wel tijd. Nou ik ben bijna geschrokken van die gewichtjes.... Schanulleke is de kleinste met 460 gram, Wiske( het andere poesje) komt daarna met 505 gram, dan Lambik; 550 gram en de uitschieter; Jerommeke- 640 gram. Echt ongelofelijk hoe hij groeit. Hij heeft duidelijk de brokjes ontdekt want dit slurpt hij niet alleen bij zijn moeder vandaan. Dat bestaat niet!!
Na het wegen hebben ze allemaal hun ontwormings pilletje gehad, dus dat is gedaan.

Er is al veel verandert voor de kleintjes. Waren ze eerst nog boven in de doos;nu zijn ze in de huiskamer en in de bench. Daar kunnen ze de rest van de wereld leren kennen want de wereld is groter dan alleen een doos waar je niet over heen kunt kijken.Ik had eerst de doos in de bench gezet maar afgelopen donderdag had ik het idee dat ze aan meer ruimte toe zouden zijn. Omdat ze ook begonnen met het eten van brokjes leek het me logisch om ze ook een kattenbakje te geven want meestal is dat het moment dat ze daar behoefte aan krijgen.
Ik moet zeggen dat het echt erg grappig was om te zien hoe snel ze hun nieuwe leefomgeving gingen ontdekken. Ze beginnen gelijk rond te lopen,maar wat het meest grappig is...Schanulleke klimt gelijk in het kattenbakje, graaft een paar keer flink in het grit en dan vind ze een mooi holletje...om te plassen. Ha ha, dat kleine meisje snapt gelijk waar zo`n kattenbakje voor is en onze kleine meid is "zindelijk".
`s Avonds zijn er al een paar plasjes gedaan op het bakje, dus dat werkt heel goed voor de kleintjes. Wat een slimmerikken.
Schanulleke met een van haar grote broers
Ik heb dit soort dingen nu al een heleboel keer mee gemaakt,maar ik blijf me verbazen hoe sterk het instinct is. Binnen een paar dagen zijn Schanulleke, Jerommeke, Lambik en Wiske helemaal aan hun nieuwe leefruimte gewend en ze klimmen ook al op het mandje wat in de bench staat. Natuurlijk is er weer één die voorop gaat met het klimmen; Schanulleke. Dat is echt een bijdehandje! De andere volgen al snel en soms liggen ze met z`n allen te slapen onderin het mandje, soms bovenin en soms liggen ze verspreid door de bench. Het ligt er ook aan waar Suus gaat liggen om haar baby`s te laten drinken want meestal vallen ze daarna in slaap op die plek.
Schanulleke en Jerommeke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten