vrijdag 15 juni 2012

Siepie 2

Vandaag gaat Siepie weer naar huis. Hoewel ik weinig actie heb gezien of gehoord- poezen kunnen ontzettend schreeuwen als ze worden gedekt- is het wel tijd om naar huis te gaan.
Ik kwam woensdagochtend binnen in de achterkamer en dat was de eerste keer dat Fynn graag de kamer uit wilde. Kennelijk had hij zijn belangstelling in Siepie verloren...
Week hij daarvoor geen meter van haar zij, nu had hij meer interesse in het ontsnappen naar de kamer, en vooral...naar zijn dames. Ik had daarvoor niet het idee dat hij Tess, Suus en vooral Flo misste, maar nu was hij duidelijk op zoek. Ik heb hem in de loop van de dag ook weer horen roepen om zijn dames en dat hoorde ik de dagen daarvoor niet. Nu is het natuurlijk spannend want ook al heb ik niets gehoord of gezien, een aantal mensen verzekerd mij dat er ook stiekemmers zijn en dat je de poes niet altijd hoeft te horen schreeuwen bij een dekking. Zelfs een collega fokker die de kater en poes gewoon in huis had lopen heeft niets gehoord of gezien en daar zijn toch echt kittens gekomen. Dus wie weet....misschien is het gelukt en dan weten we over een week of vier meer.
Als ze drachtig zou zijn moet het dan duidelijk zijn dat ze meer slaapt, meer eet én de tepeltjes moeten veel rossiger zijn geworden. Het kan natuurlijk ook al eerder duidelijk zijn omdat Siepie opnieuw krols wordt en dan mag ze natuurlijk weer terugkomen.
Ik weet nog dat zowel Nimah als Fay bij de eerste keer dekken ook niet drachtig waren geworden en toen ik ze daarna allebei weer liet dekken was het wel raak. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het toen om een ervaren kater ging en dat kan ook wel wat uitmaken, maar ook die kater is een keer begonnen en ik heb er dus alle moed op dat het gewoon gaat lukken.
Fynn zal vast ook wat ervaring op gaan doen want gisteren belde er nog een mevrouw die wel wat ziet in Fynn als "lover" voor haar poesje en toekomstige vader van een nestje bij haar thuis. Natuurlijk heb ik enthousiast verteld over Fynn zijn kwaliteiten in karakter én uiterlijk en deze mevr. was dan ook serieus geinteresseerd!
Nu begint dus het spannende wachten totdat Siepie duidelijkheid geeft en dat is toch echt wel heel spannend; mogelijk komen daar dan de eerste nakomelingen van Fynn en dan ook nog in combinatie met een sorrel-zilver poesje waardoor er allerlei kleurtjes in het nest kunnen voorkomen. Dat noemen we dan een "toverbal"-nestje en dat is wat ik het meest leuk vind.
Er zijn mensen die alleen sorrel en wildkleur in een nestje willen, maar er zijn ook nestje met 3 of 4 kleurtjes daarin( ik heb zelf als eerste nestje van Nimah ooit een nestje met 3 kleurtjes gehad; sorrel, wildkleur en fawn) en daar heb ik een enorme voorkeur voor; hoe meer kleurtjes hoe leuker om te zien. Al moet ik zeggen dat mijn favoriete kleurtjes zich beperken tot 4 kleuren en dat zijn; sorrel(Suus), wildkleur(Tess), blauw(Fynn) en fawn(Flo)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten