dinsdag 1 juni 2010

Keli en Beau

Gisteravond is Keli gedekt door Beau. Weinig romantiek, maar gewoon....we weten waarvoor we komen, dus geen getreuzel, hoppa! Binnen een paar minuten stond het spul gekoppeld en dat hebben ze 40 minuten vol gehouden. Toen werd er nog een klein knuffeltje uitgewisseld, maar verder.....
Daarna mocht Keli weer snel in de auto en dat was dan dat!
Dat gaat woensdag ochtend nog een keer gebeuren. Er moet nl. minstens 24 uur tussen twee dekkingen in zitten en dus is woensdag ochtend een prima moment. En dan maar hopen dat de dracht aanslaat en ze nog één keer de trotse moeder mag worden van een prachtig stel puppen.

Gisteren is Jango ook weer opgehaald en nu is er weer een stuk meer rust in huis. Omdat het niet zo soepel liep met Jango houdt het je erg bezig en dus is deze rust- voor even, want donderdag komt Boris- wel erg lekker.

Maar ook dat is een relatief begrip want vanmiddag ga ik weer naar Bovenkarspel om Niamh op te halen en me ik combineer dat met een bezoek aan de ledenadministratie van SAN( Somali Abessijn Nederland).De bedoeling is dat ik die ledenadministratie op me ga nemen als nieuw vrijwilligerswerk. Ik heb een paar jaar de ledenadministratie van de ZWHVN( Zwitserse Herder Vereniging Nederland) gedaan, maar ben daarmee gestopt omdat ik het geen fijne vereniging vond. Nu ga ik dat dus voor deze Abessijnen vereniging doen en ik hoop daar ook veel te leren op het gebied van het fokken met Abessijnen. Tenslotte ben ik nog maar een "beginner". Gemotiveerd, maar met nog heel veel te leren en daarom lijkt mij dit een goeie stap.

Vandaar ook dat dit het laatste nestje van Keli zal zijn. Wat je doet moet je goed doen en ik kan niet én Abessijnen fokken, én Hondjes fokken, én een konijnenpension runnen én alles wat er verder nog komt kijken bij ons gezin en dan ook nog werken.
Behalve dat Tieke( mijn paard) is verkocht om meer rust te creëren, stoppen we dus ook met fokken. Vooral ook omdat we er GEEN 4e hond bij willen hebben en Keli met "fok pensioen"gaat. Drie honden in huis is echt genoeg en dat zou twee honden ook zijn.
En dat voelt goed! Natuurlijk twijfel ik heus nog wel af en toe en zeker als de pups er straks zijn zal het best moeilijk zijn, maar het zou NIET verstandig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten