zondag 6 maart 2022

Heerlijk beestenboel.....ook buiten

Helaas hebben we afgelopen week afscheid van 1 van de kippen moeten nemen. Janneke had


legnood- haar ei wilde er niet uit- en we zagen haar achteruit gaan. Zij is dus uit haar lijden verlost..... Dat betekende dat we nog maar 2 kipjes haddeen- Jip en Chikkie- en dus ben ik op zoek gegeaan naar nieuwe hennetjes. Via Marktplaats heb ik 2 prachtige dubbel gezoomde wyandottes gevonden, mijn lievelingsras. Ik moest er een half uurtje voor rijden om ze op te halen in een prachtige omgeving waar ik nog nooit was geweest; Groot-Ammers.  


Een beetje dom van mij maar ik had de nieuwe hennetjes gelijk in de ren gezet en dus was er `s avonds al eentje verdwenen. Wim is gaan zoeken en hij vond haar beneden aan de dijk in een tuin. Gelukkig kon hij haar daar weghalen om haar weer mee te nemen. Toen hebben we ze dus samen maar in het nachthok gezet met het deurtje dicht. Ze moeten eerst weten waar hun thuis nu is. 

Doordat het deurtje dicht was, was ik `s avonds Jip kwijt. Chikkie zat op het dakje van het nachthok maar Jip was nergens te bekennen. Wim heeft met een zaklamp gezocht, maar helaas, geen Jip. Maar.....Jip weet waar ze woont want de volgende ochtend liep ze gewoon rond in hun buitenren :-)





En dan Mees en Mus; wat een heerlijke konijnen. Vooral Mees heeft al een bijnaam- de grote vriendelijke reus. Ze mogen samen door de tuin hobbelen als ik bezig ben met voeren ed. Dat vinden ze geweldig en ze verkennen de hele tuin en eten lekker van het gras. Mees komt ons echt opzoeken en is super relaxt. Wat een heerlijk ras toch- de Vlaamse reus. Mus is een heel leuk konijntje om te zien en een stuk kleiner dan Mees( resp 1,5kg en 6 kg) Hij en Mees zijn nog geen dikke vrienden- ze zitten nog niet echt tegen elkaar aan- maar ze verdragen elkaar goed dus ik heb heel goede hoop dat ze binnenkort dikke vrienden zullen zijn.

Wat een heerlijkheid toch om de ruimte te hebben voor al dit beestenspul. Het maakt me gelukkig om voor ze te zorgen, naar ze te kijken, te weten dat ze allemaal één of meerdere soortgenoten hebben en ik vind het heerlijk als ik hun hokken schoon heb gemaakt en ze zitten er weer "koningklijk" bij <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten