maandag 7 maart 2022

Genieten met een grote G

Het gaat geweldig met de kittens. Afgelopen zaterdag zag ik dat er voorzichtig aan de brokjes werd geknabbeld en dus heb ik besloten dat de hummels meer ruimte kregen omdat er ook een kattenbakje bij in gezet moest worden.

Dus.....doos eruit en nu zitten ze in hun ruime behuizing achter de plastic wandjes. Dat maakt het voor ons ook een stuk leuker want we zien ze nu gewoon door het plastic heen en dat is altijd een soort van televisie. Zo grappig om ze rond te zien lopen, nog wankel, dus regelamtig rolt er éé́n om. Ze stoeien ook voorzichtig met elkaar en het geheel wordt steeds levendiger.

Zivah is nog erg beschermend dus er mag nog steeds niemand van de andere poezen in de buurt komen maar wij gelukkig wel. De andere poezen passen zich goed aan alleen als Zivah bijv in de keuken loopt dan is het kennelijk anders; dan doet Madou gewoon lelijk terug haha


De kittens zijn nu dik in de 300 gram en als je dan bedenkt dat ze alle 4 geboren werden met gewichtjes onder de 100 gram dan is het wonderbaarlijk hoe snel ze groeien. Zo'n moeder poes levert een hoop energie aan haar kleine spul en dat is ook te zien aan Zivah. Ze ziet er gezond uit maar wel magerder. Maar dat komt wel goed nu de kittens steeds meer mee zullen gaan eten met de brokjes. 

Dat het goed is om langzaamaan aan alles te kunnen wennen zag ik vanmorgen weer...of moet ik zeggen "hoorde" ik.... Jente of Flicka kwam dicht bij het


kittenverblijf en daar hoorde ik één van de kittens spugen naar die rare grote hond. Zo grappig dat zo`n kleine hummel zich gaat verdedigen. Voorlopig mogen Jente en Flicka nog niet bij ze komen want


vooral Flicka is erg enthousiast.....en dat is nogal een "understatement'. Ze is nu 11 maanden, alles is leuk, er zitten bananen in haar oren- lang leven de pubertijd- en de term "lomp" past ook heel goed bij Flicka. Dus....voorlopig zitten de kittens veilig achter hun omheining!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten