woensdag 2 maart 2022

De kittens gaan geweldig!







Gisteren zijn Zivah en haar kittens naar beneden verhuisd. Lekker in het rumoer van de huiskamer. Welliswaar nog in hun doos( want daar komen ze zelf nog niet uit) maar al wel in de nabijheid van de honden en andere katten. Zivah was boven erg beschermend naar de kittens toe dus al er één van de andere katten naar boven ontsnapte dan werd die zo snel mogelijk weer naar beneden "getimmerd" door Zivah.

Ik was benieuwd wat ze zou doen als haar gezin eenmaal beneden zou zijn en dat gaat boven verwachting goed. Ze houdt de andere katten wel in de gaten maar en ze mogen niet te dicht bij de doos in de buurt komen, maar er zijn geen confrontaties want iedereen past zich goed aan haha

Zivah̀ grootste concurent- Yossje- zit nog bij Ravi en dus durfde ik het mede daarom wel aan om Zivah en kittens naar beneden te verhuizen. Mocht Yossje weer binnen komen- omdat Ravi eind deze maand wordt gecastreerd óf omdat ze drachtig blijkt te zijn- dan zal Yossje zeker boven gaan wonen. De confrontatie van deze twee sterke vrouwen durf ik niet aan te gaan. 

De 4 kittens van Zivah zijn bol en rond, lekker aan het rondlopen in de doos, af en toe voorzichtig stoeien met elkaar, maar vooral aan het groeien. Zivah verzorgd ze geweldig goed en ik hoef haar bed dan ook eigenlijk niet te verschonen want ik vind geen poepje of plasje van de kittens. Wat een fantastische moeder!!

In het komende weekend zal ik gaan proberen of ze al wat willen gaan eten en zodra ze dat doen ga ik er ook een kattenbaklje bij zetten want dan gaan ze meestal ook voor het eerst op de kattenbak. Ik blijf dat leuk vinden om van die kleine klontjes te zien wat de plasjes van de kittens worden :-)

Alle 4 de kittens zijn in principe besproken. Dat ging heel snel omdat beide broertjes samen naar een thuis gaan en beide zusjes ook! Heerlijk als ze bij lekaar kunnen blijven! Het is dus dubbel en dwars genieten van dit nest en hoe fijn is het dat alle 4 de kittens zo gezond en ondernemend zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten