maandag 7 mei 2018

Kitten nieuws!!

Gisteren is Fiep bevallen. Op dag 64, dus ik heb lekker niet hoeven wachten.

Fiep kon al twee nachten in en uit mijn slaapkamer lopen zodat ik zeker wist dat ik de bevalling zou meemaken. Ik had erop gerekend dat ze me wel wakker zou maken, maar ik heb niets gemerkt.....totdat ik om 6 uur wat hoorde piepen onder mijn bed....kitten-alarm....
En jawel hoor, onder het bed lag een heel klein fawn kitten te piepen. Ik heb het snel in de doos gelegd, maar dat pikte Fiep niet. Als het dan niet onder het bed macht dan maar erin. Ik had me nog niet omgedraaid nadat ik het in de doos legde of Fiep had het al onder het dekbed verstopt. Ik legde het weer terug maar daar werd Fiep gestrest van en sleepte het gelijk weer terug. Oke, het is duidelijk....Fiep wil in bed bevallen. Natuurlijk ook wel heerlijk warm en zacht zo`n waterbed. Ook goed voor het kitten wat onder het bed was geboren want het was best een beetje koud.

Al bewegend door mijn bed heeft Fiep in 3 en half uur nog 3 kittens gebaard. Dat ging allemaal heel
vlot. Waar Mila enorm hard moest werken om de kittens eruit te krijgen, doet Fiep het "in een poep en een zucht". Ik steeds even onder het dekbed gluren. Aan de bewegingen kon ik zien dat er weer een geboren ging worden en dus heb ik ze alle 3 geboren zien worden. Ik heb snel gekeken en er zijn 2 fawn katertjes, 1 fawn poesje en 1 blauw katertje. Zoals ik het nu denk is er 1 fawn Somali katertje en zijn de andere 3 variantjes. Maar.....dat weet ik nog niet zeker hoor, dus we wachten gewoon lekker af. Eerst maar eens lekker groeien en de eerste spannende week doorkomen en dat ga ik ook namen verzinnen. Na het Annie MG Schmidt thema van het nest van Mila weer leuk om een nieuw thema te verzinnen.

Voor één katertje is al een belangstellende. Ik had nog wel iemand op mijn lijstje staan, maar die wilde graag wildkleur en die kleur zit er niet bij. Maar daarover maak ik me niet druk hoor. De kleintjes van Mila hebben ook hun bestemming gevonden; Tos blijft bij mij wonen, Otje gaat naar een leuk gezin waar ze misschien ook een keer een nestje mag krijgen en Aagje gaat naar de Opleiding voor dierenartsassistentes/paraveterinair in Barneveld.

Ik was er echt van overtuigd dat Fiep 5 kittens zou krijgen. Ze was zoooo dik en ook ongelijk dik. De
ene kant van haar buik was wat dikker dan de andere kant en dat wijst er meestal op dat er een ongelijk aantal geboren zal worden. Maar ja....zo zie je maar weer....de natuur doet gewoon zijn eigen ding. Fiep is nu heel lekker ontspannen met haar kindjes en ik hoop dat ik haar vandaag.... of morgen.... of overmorgen.... uit mijn bed kan krijgen. Dan wil ik mijn bed graag weer voor mezelf hoor want ik wordt natuurlijk wel geregeld wakker van haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten