donderdag 28 april 2016

Fiep

Het gaat goed met Fiep. Ze groeit echt behoorlijk en ze ligt ook steeds "erg zwanger te wezen" op de bank. Ze heeft altijd al een klein koppie maar nu lijkt het helemaal nergens op. Die dikke buik die uitsteekt en dat kleine hoofdje van haar ervoor....erg gek gezicht ;-)

Ze ligt heel veel op de bank te slapen en dat is ook goed. De groei van de kittens in haar buik vraagt veel energie en, behalve veel eten, is slapen de beste manier om de laatste week door te komen.
We kunnen echt beginnen met aftellen want ik verwacht de kitten volgende week vrijdag( als alles netjes volgend plan verloopt). Vanaf donderdag avond mag ze bij ons op de slaapkamer slapen want dan kan ik haar goed in de gaten houden. Mocht ze `s nachts gaan bevallen dan wil ik daar bij zijn.
Het is altijd spannend als een poes moet bevallen, maar zeker als het de eerste keer is voor een poes. Haar moeder- Mosi- was erg slecht in bevallen, dus ik vind het extra spannend hoe Fiep het gaat doen.

Ik zie wel dat Fiep haar moedergevoelens beginnen toe te nemen want ze onderwerpt Noes tegenwoordig geregeld aan een wasbeurt. Het is duidelijk dat de hormoonhuishouding zich klaar aan het maken is voor een bevalling en het hebben van kittens. Als er over een week dan ook nog melk geproduceerd wordt dan weten we dat de bevalling echt dichtbij is. Heel spannend dus, maar ook heel erg leuk!!
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

Ondertussen is er ook al heel wat belangstelling voor het nest van Fiep. Behalve voor 3 katertjes is er ook iemand voor een poesje. En vanavond komen er mensen kennismaken die graag meer willen weten over de Somali en de Abessijn in het algemeen. Mogelijk willen zij dan ook voor 1 of 2 kittens gaan afhankelijk van wat ik ze vertel over het karakter van dit ras. Goed mijn best doen dus. Maar dat kost geen moeite hoor want ik vind het nou eenmaal nog steeds het leukste ras wat er is en ik vind ze zowel lang- als kortharig mooi. Die mensen kunnen ze dus bekijken en dan horen we wel wat ze er van vinden.

As het goed is zou Noes aan het eind van deze week ook weer krols moeten worden, dus ik houd haar goed in de gaten. Mocht ze krols worden dan mag ze een date met Olle en dan begint ook daar weer de spanning of de dekking is gelukt en of we kunnen uitkijken naar nog een nestje. Opwinding genoeg dus hier in huis :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten